شناسهٔ خبر: 39145462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارگاه‌های فرهنگی با کمتر از یکسال سابقه بیمه مشمول بیمه بیکاری هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: کارگاه‌های فرهنگی با سابقه پرداخت کمتر از یک سال حق بیمه شامل استفاده بیمه بیکاری می‌شوند

صاحب‌خبر -

رضا کمالی زرکانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در کشور مشکلات عدیده‌ای برای همه مردم ایران به وجود آورده است و در این برهه از تاریخ باید با تدبیر و همدلی این مشکلات را مرتفع کنیم.

وی افزود: شیوع این ویروس و سرعت بالای ابتلا باعث شده است که مشاغل بسیاری تحت تاثیر منفی قرار بگیرند و معیشت اقشار بسیاری از جامعه دچار مشکل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بیان کرد: یکی از اقشاری که در این ایام بسیار آسیب پذیر شده اند اهالی فرهنگ و هنر هستند که برای گذر این افراد از این بحران برنامه ریزی‌های شده و تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی تاکید کرد: اصناف و کارگاه‌های فرهنگی هنری که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل شده‌اند و زیر یک سال سابقه بیمه در سال 98 دارند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

کمالی زرکانی عنوان کرد: شاغلان موسسات فرهنگی هنری، چاپخانه‌ها، کانون‌های آگهی و تبلیغات، آموزشگاه‌های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که تنها به علت شیوع بیماری کرونا از کار بیکار شده‌اند، نیز می‌توانند از بیمه بیکاری بهره‌مند گردند.

وی تصریح کرد: کارگاه‌ها و صنف‌های فرهنگی هنری مشمول بیمه بیکاری، باید ابتدا در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند.

کمالی زرکانی خاطرنشان کرد: کسانی که در سامانه مذکور ثبت نام می‌کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیرمترقبه انتخاب کنند.

انتهای پیام/865/ی

برچسب‌ها:

نظر شما