شناسهٔ خبر: 39145366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون نظارت صمت بوشهر خبر داد

پلمب ۱۹۸ واحد صنفی بوشهر به علت مسائل بهداشتی

در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بر اصناف تا کنون ۱۲۰۰۰ واحد صنفی در استان بازرسی شده است.

صاحب‌خبر -

معاون نظارت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ۱ اسفندماه ۹۸ و همزمان با شروع طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی تا کنون بیش از ۱۲۰۰۰ بازرسی از صنوف سراسر استان بوشهر انجام گرفته است.

رضا جمالی افزود: در پی استمرار گشت های بازرسی از واحد های صنفی در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و به منظور نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا؛ از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا کنون تعداد ۱۹۸ واحد به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمب و تعداد ۴۴۰ واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمپ جهت اجرای پروتکل های بهداشتی دریافت نمودند.

جمالی با اشاره به حضور مستمر تیم های بازرسی این سازمان و ادارات تابعه در سطح بازار در دو شیفت صبح و بعدازظهر عنوان کرد: روزانه با حضور ۵۰ نفر بازرس بر فعالیت  واحدهای صنفی نظیر مراکز عرضه میوه و تره بار،.سوپرمارکت، قصابی و مرغ فروشی ها، فروشگاه کالاهای پزشکی و داروخانه ها در سطح استان با همراهی مامورین سایر دستگاه های اجرایی منجمله مراکز بهداشت نظارت به عمل آمده و به صورت دقیق  نحوه رعایت نکات بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و دیگر تخلفات صنفی شامل  عدم نصب تابلو قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و غیره مورد رصد و پایش قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده تعداد ۷۰۰ مورد گزارش و شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی دریافت و رسیدگی شده که منجر به تشکیل ۲۰۰ فقره پرونده گردیده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ذکر شده تعداد ۳۰۱ مورد گشت مشترک با سایر دستگاه های مرتبط صورت گرفته و منجر به تشکیل ۲۰۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۷ میلیون ریال گردئیده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع ۱۳۰۰۰ مورد بازرسی انجام شده تعداد ۲۶۵ فقره پرونده به ارزش تقریبی بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شده است.

انتهای پیام 

نظر شما