شناسهٔ خبر: 39145322 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قیمت خودرو با کارشناسی‌های اشتباه افزایش یافت

تابش گفت: در حال حاضر بازار روند نزولی دارد، اما عده‌ای هستند که تمایلی ندارند این روند ادامه داشته باشد و افکار عمومی را به سمت افزایش قیمت هدایت کنند.

صاحب‌خبر -

عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طرح کنترلی این سازمان برای قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: در شرایط فعلی که به لطف خدا قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته و خبری از افزایش قیمت نیست؛ موضوعی که هفته گذشته درباره این موضوع مطرح شد مربوط به مصوبه هیئت دولت می‌شود.

او گفت: در شرایط فعلی تمام توان دولت برای ویروس کرونا بسیج شده و کم‌تر به موضوعات دیگر پیداخته می‌شود؛ منظور ما بررسی نشدن و کم‌کاری نیست بلکه تمرکز و انرژی کصور بر روی ماجرای ویروس کرونا متمرکز شده است.

تابش درباره پیش بینی برخی کارشناسان مبنی بر افزایش قیمت مجدد در بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر بازار روند نزولی دارد، اما عده‌ای هستند که تمایلی ندارند این روند ادامه داشته باشد و افکار عمومی را به سمت افزایش قیمت هدایت کنند؛ بسیاری از این تحلیل‌ها به جای کمک کردن برای ما مشکل ساز می‌شود.

بیشتر بخوانید: یک بام و دو هوای وزارت صمت برای واردات خودرو/ فشار بخش خصوصی برای باز شدن مسیر واردات خودروهای لوکس!

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان ادامه داد: ما از مصوبه دولت به دنبال دستیابی به روند قیمتی نزولی بودیم که به لطف خدا هم‌اکنون به ان دست پیدا کرده‌ایم، وقتی شرایط مطلوب است و بازار روند نزولی دارد، نباید آن را تغییر داد.

او با تاکید بر این که طرح این سازمان برای کنترل قیمت بازار روند نهایی خود را طی میکند تاکید کرد: نگرانی‌های و کارشناسی‌های اشتباه بازار را به هم ریخته و مشکل ساز می‌شود؛ نگرانی‌هایی که بعضا حتی مبنای کارشناسی هم ندارند و باید به این موضوع توجه شود.

تابش تصریح کرد: تا زمانی که این روند نزولی در بازار ادامه پیدا کند به آن ورود نخواهیم کرد؛ بازار نزولی نیازی به ساز و کار ندارد؛ اگر تغییری در بازار اتفاق افتاد به ان ورود خواهیم کرد و سناریویی که طراحی شده را رونمایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما