شناسهٔ خبر: 39144753 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تمهیدات محافظتی حداکثری برای بازیکنان و کادر فنی

پروتکل پیشنهادی لالیگا برای از سر گیری مسابقات

به گزارش رادیو کوپه در اسپانیا، لالیگا با ارسال پیش‌نویسی به باشگاه‌های این لیگ پروتکل پیشنهادی برای از سر گیری فصل جاری این لیگ را در اختیار آنها گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا و تعداد بالای موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس در این کشور، ادامه پیدا کردن فصل جاری لالیگا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و هنوز مشخص نیست در نهایت درباره سرنوشت این فصل چه تصمیمی گرفته خواهد شد، رادیو کوپه در اسپانیا اعلام کرد سازمان لالیگا پیش‌نویس یک پروتکل را به باشگاه‌ها ارسال کرده که در آن بهترین روش برای از سر گیری رقابتها به تفصیل توضیح داده شده است.

 

 

در این پروتکل پیشنهادی چهار مرحله برای پیش از شروع دوباره لیگ اعلام شده است. آماده‌سازی برای تمرین، تمرینهای انفرادی، تمرین در گروه‌های هشت نفره و در نهایت، تمرینهای عادی تیمی.

 

لالیگا اعلام کرده که پیش از آنکه فصل جاری بتواند از سر گرفته شود بازیکنان هر تیم دست‌کم به یک دوره پانزده روزه نیاز دارند تا بر اساس این برنامه پیشنهادی، خود را برای شروع مسابقات آماده کنند.

 

فارغ از مسائل ورزشی، پروتکل تهیه شده از سوی لالیگا که ریاست آن به عهده خاویر تباس قرار دارد، درباره تهمیدات مربوط به ممانعت از گسترش ویروس بین بازیکنان، بسیار سخت‌گیرانه است. از تیمها خواسته شده بازیکنان خود را تا حد ممکن در حالت ایزوله نگه دارند و تماس آنها با دیگر پرسنل باشگاه را در حداقل ممکن حفظ کنند. به این منظور تیمها باید در هتل‌ها یا در مجموعه‌های ورزشی در حالتی شبیه به قرنطینه قرار بگیرند.

 

 

علاوه بر این در پروتکل پیشنهادی لالیگا اعلام شده که همه بازیکنان، کادر فنی و خانواده‌هایشان و همچنین همه کسانی که با آنها در تماس قرار می‌گیرند باید به صورت مرتب تست کرونا بدهند. این پروتکل، افراد مرتبط با باشگاه‌ها را بر اساس اهمیت‌شان به دو گروه "با محافظت بالا" و "با محافظت متوسط" تقسیم کرده که هر گروه با تمهیدات ویژه‌ای محافظت خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما