شناسهٔ خبر: 39144429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۵۰ نفر از خطر غرق شدن در آبهای هرمزگان نجات یافتند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان گفت: سال گذشته با انجام ۱۱۲ مورد عملیات جست وجو و نجات دریایی در آبهای ساحلی استان، ۵۵۰ نفر از خطر غرق شدن نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

الله مراد عفیفی پور روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین در این مدت فعالیت‌هایی همچون داکینک سوپر تانکرها تا عملیات ورود وخروج کشتی‌های ۱۴ هزار و ۵۰۰ تی .ای .یو کانتینری در آبهای هرمزگان انجام شده است.

وی، مدیریت سوانح شناورهای مضطر در آبهای حاکمیتی و راه اندازی کامل سامانه جامع دریایی (زیر سیستم جست وجو و نجات دریایی ) و همچنین افزایش ۲۰ درصدی عملیات راهنمایی کشتی ها را دیگر اقدامات دریایی درسال ۹۸ عنوان کرد.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: الکترونیکی شدن فرایند استعلام‌های تغییر مالکیت شناورها در دفترهای اسناد رسمی با هدف سهولت در انجام امور و حذف مراجعه حضوری مالکان و بهره برداران از اقدام های انجام شده در اداره بازرسی و ثبت شناورها  می باشد.

عفیفی پور گفت: اقدام مهم دیگری که در راستای ارتقاع سطح ایمنی سفرهای دریایی در اداره بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر هرمزگان صورت گرفت اتخاذ تدابیر و اجرای فرایند انطباق شناورهای مسافربری با دستورالعمل های ابلاغی و نظارت بر طراحی اولیه و ساخت ۴ فروند شناور بزرگ تفریحی به منظور صادرات بوده است.

وی با اشاره به مجوزهای صادره جهت ساخت شناور و نظارت بر کارگاه ها وکارخانه های کشتی سازی در استان اظهار داشت : ۴۹۵ مجوز ساخت شناور جدید درسال گذشته صادر شد و ۶۷ مورد ممیزی ایمنی نیز انجام گرفت .

این مسوول یادآورشد: توجه علمی و عملی در همه زمینه ها از جمله خدمات دریایی مسوولیت بزرگی است که تلاشگران حوزه دریایی استان هرمزگان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار آن متعهد بوده و انجام دقیق ماموریت‌های محوله درگستره آبهای بین المللی و حاکمیتی را آرمان مشترک خود می‌دانند.

استان هرمزگان با برخورداری از  ۴۶ کارگاه و کارخانه کشتی سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و بعنوان قطب صنعت ساخت و تعمیرات شناورها در کشور معرفی شده است 

نظر شما