شناسهٔ خبر: 39144270 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لزوم توجه والدین به ورزش دانش آموزان در خانه

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: والدین به ورزش دانش آموزان درخانه به دلیل تعطیلی اجباری مدارس، ناشی ازشیوع بیماری کرونا همانند سایر درس ها توجه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: استمرارفعالیت تربیت ‌بدنی دانش‌آموزان استان درایام تعطیلی مدارس به دلیل شیوه ویروس کرونا، درقالب اجرای طرح ورزش در خانه پیگیری ودرحال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور حفظ نشاط ، شادابی وانجام فعالیت‌های بدنی برای دانش آموزان با مشارکت معلمان تربیت بدنی دردستور کاری قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه آموزش درس تربیت بدنی با استفاده از کانال و رسانه‌های آموزشگاه درفضای مجازی درقالب کلیپ‌های ورزشی تدوین شده است.

علیزاده بیان داشت: با توجه به شرایط موجود جامعه واینکه دانش‌آموزان بیشتر وقت خود را درخانه به سر می‌برند و تحرک لازم را ندارندکه این موضوع خود آسیب‌های جدی و فراوانی به‌دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دراین شرایط خاص ضرورت دارد والدین به انجام حرکات ورزشی دانش آموزان درخانه توجه کنندتا فرزندانشان اضافه وزن پیدا نکنند و روحیه شادابی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزادامه داد: دراجرای این طرح ارسال و انتشار فیلم ها و تصاویر کاربردی و متناسب با سن و جنس واز همه مهم‌تر قابلیت اجرا درمحیط منزل مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نمونه فیلم‌های معلمان تربیت بدنی استان مبتنی براهداف و سرفصل‌های درسی تربیت بدنی در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است .

علیزاده با بیان اینکه تربیت بدنی یک درس به شمار می رود، یادآورشد: برای کنترل و پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، سرفصل هایی به منظور ارائه درس تربیت بدنی به دانش آموزان در شبکه آموزش توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تهیه و درحال پخش است.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما