شناسهٔ خبر: 39144267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خسارت ۲۱۸ میلیارد تومانی ویروس کرونا به گردشگری کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: شیوع ویروس کرونا در ۲ ماهه اخیر ۲۱۸ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان ضربه زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فعالی،مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان امروز در جلسه فعالان حوزه گردشگری با پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ویروس کرونا و تعطیلی مشاغل  خسارتی به میزان ۲۱۸ میلیارد تومان در حوزه‌های اقامتی، پذیرایی،راهنمایان گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی، اقامتگاه‌های بومگردی و صنایع دستی  زده است.

فعالی در این جلسه خواستار توجه ویژه به بخش گردشگری برای سر پا ماندن این بخش در دوران شیوع ویروس کرونا شد.

توجه دولت به مشکلات مالی و بانکی فعالان گردشگری، معافیت مالیاتی در شرایط بحران کرونا، توجه به مسئله بیمه، توجه به نقدیگی در حوزه گردشگری و کمک بلاعوض برای پرداخت حقوق کارکنان این بخش، تخفیف یا معافیت عوارض شهرداری و پیش بینی یک بازه زمانی مشخص برای تنفس در پرداخت اقساط تسهیلات از جمله درخواست‌های فعالان حوزه گردشگری برای پیگیری نماینده مردم کرمان و راور بود.

 پورابراهیمی در این جلسه با اعلام اینکه هفته آینده اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر اقتصاد با موضوع کسب و کار‌های کوچک و استمرار فعالیت‌های خدماتی جلسه خواهد داشت گفت: حوزه گردشگری، بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن بویژه کسب و کار‌های کوچک متاثر از ویروس کرونا بوده و درخواست‌های فعالان این سه بخش در جلسه با وزیر مطرح و برای آن چاره اندیشی خواهد شد.

او همچنین گفت: این درخواست‌ها به ستاد استانی ویروس کرونا نیز برده خواهد شد و تصمیمات استانی نیز در این خصوص گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/ی

نظر شما