شناسهٔ خبر: 39144025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد در جاده‌های استان سمنان روز طبیعت ۷۷ درصد کاهش داشت

سمنان- ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تردد در محورهای استان در روز طبیعت نسبت به روز مشابه سال گذشته ۷۷ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

احسان منصورکیایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و اعمال محدودیت‌های رفت و آمد در روز طبیعت، اظهارداشت: ۸۱ هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه در این روز در کل محورهای استان سمنان تردد داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۷۷ درصدی دارد.

وی بیان کرد: در ۹ محور ورودی استان سمنان در روز سیزدهم فروردین ۹۹، پنج هزار و ۳۰۰ وسیله نقلیه تردد داشت که آمار تردد خوردوها نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد: ۱۲۶ مسافر در روز طبیعت ۹۹ در استان جا به جا شدند، سال گذشته در همین مدت ۸۹۸ مسافر جابه جا شده بودند که نشان از کاهش حدود ۸۶ درصدی دارد.

منصورکیایی خاطرنشان کرد: تعداد سفرها برای جابه جایی مسافران از استان سمنان امسال نسبت به همین روز در سال گذشته با کاهش بیش از ۷۷ درصدی به ۹ مورد رسید.

کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج به شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

نظر شما