شناسهٔ خبر: 39143670 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندار هرمزگان از نه مردم به کرونا در روز طبیعت

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان امام جمعه بندرعباس، استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان استان در بیانیه مشترکی از همکاری و نه مردم این استان در راستای مقابله با شیوع کرونا و درخانه  ماندن در روز طبیعیت قدردانی کردند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین محمدعبادی زاده، فریدون همتی و دکتر حسین فرشیدی روز پنجشنبه در این بیانه مشترک بیان داشتند: مردم استان هرمزگان در راستای مقابله با شیوع کرونا، توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را رعایت کرده و از طرح درخانه ماندن بویژه در روز طبیعت استقبال کردند که جای تشکر دارد.

این مقام‌های  استانی درهرمزگان اظهارداشتند: بار دیگر مردم هرمزگان نشان دادند که برای تامین سلامت عمومی و قدرشناسی از تلاش ایثارگرانه مدافعان سلامت بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا عمل می‌کنند.

مردم هرمزگان درصحنه‌های سیاسی اجتماعی مختلف خالق حماسه بوده و وفاداری خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدای عزیز و رهبرمعظم انقلاب نشان داده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان تا روز ۱۳ فروردین ماه به ۱۹۹ نفر و شمار افراد فوت شده به ۱۵ نفر رسیده است.

هم اکنون یک هزار نفر در مراکز درمانی استان هرمزگان به منظور بررسی بیشتر تحت قرنطینه هستند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی  آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده  است.

مهم ترین راه برای پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره شیوع ، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری ، ماندن در خانه ،  توجه به توصیه های بهداشتی و رعایت اصول ،تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

 این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

نظر شما