شناسهٔ خبر: 39143548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طرح چهار مرحله‌ای مهار بیماری کرونا در استان اصفهان ارائه شد

اصفهان- ایرنا- سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان اصفهان گفت: طرح چهار مرحله‌ای پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی برای مهار و از بین بردن بیماری کرونا در استان ارائه شده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الله غلامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بیست و یکمین جلسه مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استانداری افزود: استان اصفهان هم‌اکنون در مرحله مقابله با این بیماری قرار دارد.

وی یادآور شد: این طرح از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای وضعیت  استان تهیه و ارائه شده است.

غلامی اضافه کرد: مقرر شده است تا این طرح پس از بررسی مجدد با رییسان کمیته‌های مربوطه در جلسه بعدی نهایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد که با این طرح که با بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران تدوین شده است، رهیافتی برای ادامه مقابله با این بیماری و بازسازی لطمات ناشی از آن در استان اجرا شود.

 سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان اصفهان تصریح کرد: وضعیت مقابله هم‌اکنون مطلوب است زیرا تخت خالی و امکان پذیرش بیماران وجود دارد و هیچ مشکلی در زمینه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مراکز درمانی استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش رسیده در  روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین، مردم استان همراهی و همکاری خوبی در عمل به توصیه‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند.

غلامی تاکید کرد: بر اساس تصمیم ستاد، شناسایی بیماران محروم و بی‌بضاعت در دستور کار واحدهای درمانی قرار دارد تا هزینه‌ آنها به صورت کامل توسط علوم پزشکی و نهادهای مربوطه پرداخت شود و هیچ وجهی از آنها گرفته نشود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا افزود: اعمال قانون برای خودروهای زوج و فرد از ۱۴ تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و  تردد بین استانی همچنان ممنوع است و خودروهایی با پلاکی غیر از استان اصفهان به مبادی خود بازگردانده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد بین شهری خودروهای دارای پلاک غیربومی نیز در استان اجرا می‌شود و تردد در تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و فضاهای فرهنگی و گردشگری استان نیز تا ۲۰ فروردین ممنوع است.

غلامی تاکید کرد: اصناف همچنان مطابق دستورالعمل ابلاغ شده باید عمل کنند و تنها صنوف بهداشتی و درمانی، تولید و توزیع‌کنندگان مایحتاج عمومی مردم مجاز به فعالیت هستند و سایر صنوف تا روز بیستم فروردین تعطیل خواهند بود.

نظر شما