شناسهٔ خبر: 39143002 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اوج بارش‌ها در کدام استان‌های کشور است؟

کارشناس هواشناسی گفت: این هفته و هفته آینده، بارش‌ها در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر متمرکز خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اصغری افزود: این هفته و هفته آینده، بارش‌ها در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر متمرکز خواهد بود و اوج بارش‌ها در شمال شرق پیش بینی می‌شود.

وی گفت: روز‌های گذشته در خیلی از مناطق کشور بارندگی ثبت شد و استان‌های شمال غربی مانند آذربایجان‌های شرقی و غربی، سواحل دریای خزر مانند گیلان، مازندران، گلستان و استان‌های مرتبط با زاگرس مرکزی مثل زنجان، قزوین، البرز مرکزی، تهران، سمنان و همین طور استان‌های مرتبط با کوه‌های زاگرس مرکزی مثل چهارمحال و بختیاری، لرستان و بخش‌هایی از همدان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی فارس از این بارش‌ها بهره‌مند شدند.

اصغری ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم این شرایط امروز نیز با شدت و ضعف ادامه داشته باشد و البته شدت بارندگی‌ها از این به بعد در شمال شرق قابل توجه است و در خراسان شمالی، رضوی و حتی بخش‌های شمالی خراسان جنوبی و شرق سمنان و گلستان احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر نیز وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به ریزش هوای سرد در سواحل دریای خزر کاهش دما اتفاق می‌افتد و آب‌های شمالی کشور و حتی تنگه هرمز مواج خواهد بود و ارتفاع موج به ۲.۵ متر می‌رسد.

اصغری گفت: در شرق کشور نیز با توجه به شکل گیری چشمه‌های گرد و خاک در عراق و عربستان؛ استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه باید پذیرای این پدیده ناخوانده باشند.

وی افزود: هفته بعد نیز بارش‌ها ادامه دارد و اوج بارش‌ها در شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود، بارش‌ها در حد هشدار خواهد بود و هموطنان باید از اتراق در اطراف رودخانه و مسیل‌ها خودداری کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران نیز در ساعات بعد از ظهر با رعد و برق همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما