شناسهٔ خبر: 39142883 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز سال جهش تولید

اختراع دستگاهی برای حل مشکل آلودگی هوا

مخترع جوان اصفهانی از اختراع دستگاهی برای حل مشکل آلودگی هوا خبر داد که نه تنها می تواند آلودگی هوا را از بین ببرد بلکه قادر است فرآورده ها را برای مصرف دوباره در اختیار صنعت قرار دهد.

صاحب‌خبر -

«علی نادری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان در خصوص اختراع جدید خود اظهار داشت: این دستگاه طراحی شده جدید در زمینه تصفیه آلودگی هوا می تواند کارساز باشد.

 

پژوهشگر جوان اصفهانی ادامه داد: دستگاه اختراع شده که مورد تحسین کشورهای دیگر هم قرار گرفته است، در زمینه تصفیه آلودگی هوای صنعتی نیز کاربرد دارد.

 

 عضو بنیاد ملی نخبگان جوان با تاکید بر اینکه این دستگاه برای کاهش آلودگی هوا اختراع شده است تصریح کرد: این دستگاه می تواند آلودگی های صنعتی را جداسازی کند و بسیار بهتر از هر نوع نمونه خارجی می باشد که قابل استفاده در صنعت و پزشکی است.


نادری افزود:  این دستگاه مشابه یا نمونه خاصی در دنیا ندارد بطوریکه نمونه هایی که هم اکنون در کشور ما و در خیلی از کشورهای پیشرفته صنعتی در حال استفاده است پس از مدتی باید تعویض شوند ولی در این سیستم که من طراحی کردم احتیاجی به تعویض قطعات آن نیست و فرآورده‌هایی که از این دستگاه به دست می‌آید، می‌تواند دوباره در صنعت و مصارف دیگر استفاده شود.

 

وی با اشاره به مصارف پزشکی این دستگاه خاطر نشان کرد: اگراین دستگاه فقط در استان اصفهان و در کارخانه ای مثل ذوب‌آهن مورد استفاده قرار بگیرد  می تواند مبلغی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ارزآوری داشته باشد.

 

نادری ادامه داد:  این اختراع هم توجیه اقتصادی بالایی دارد و هم می‌تواند برخی از مشکلات افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند را برطرف کند.

 

این جوان مخترع اصفهانی اولین انگیزه خود برای اختراع چنین دستگاهی را بیماری مشکلات تنفسی برادر خود و آرزوی ایشان که قبل از فوت در نامه‌ای مبنی بر وجود دستگاه تصفیه هوا بیان کرده بود دانست و گفت:  متاسفانه برادرم دچار مشکل تنفسی بود و سرنوشت مجالی برای شکوفایی اش باقی نگذاشت.

 

وی گفت: برادرم  در کلاس پنجم ابتدایی انشایی نوشته بود با موضوع  «اگر من بک مخترع بودم ...» و نوشته بود؛ دوست داشتم که دستگاهی اختراع کنم که از حجم آلودگی هوا کم کند و همه ما بیماران تنفسی بتوانیم بهتر نفس بکشیم و این شد یک انگیزه و سرآغاز  کار برای من.

 

 گفتنی است علی نادری دو مدال طلای جهانی اختراعات را در کارنامه خود دارد، اما مهمتر از این مدال‌ها هدف مهم این مخترع جوان است که کمک به همه انسان هاست تا راحت تر نفس بکشند.

پایان پیام/ 126

نظر شما