شناسهٔ خبر: 39142829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه دایمی صنایع دستی در ورودی شهرهای اردبیل ایجاد می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال نمایشگاه‌های دایمی برای عرضه محصولات صنایع دستی در مسیرهای منتهی به استان و مراکز تولید در شهرهای مختلف با توجه به پتانسیل‌های منطقه راه‌اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

نادر فلاحی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه حوزه صنایع دستی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد، افزود: برگزاری مراکز آموزشی در مناطق کم‌برخوردار و اجرای طرح‌های حمایتی از جمله برنامه‌های حوزه صنایع دستی در سال جدید خواهد بود.

او همچنین با اشاره به تاکید رییس‌جمهوری برای بهره‌برداری از پروژه‌های شروع شده در سال گذشته، اظهارداشت: در حوزه سرمایه‌گذاری هدف گذاری این اداره کل تکمیل پروژه‌های در حال اجرا از جمله پیست‌های اسکی و مجتمع‌های گردشگری در شهرستان‌ها است.

وی گفت: با توجه به احتمال تعطیلی مراکز گردشگری و با توجه به شیوع بیماری کرونا توسعه گردشگری دیجیتال با جذب مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان ، راه‌اندازی نمایشگاه مجازی گردشگری، استانداردسازی تاسیسات گردشگری و آموزش فعالان گردشگری و همچنین آموزش همگانی با مشارکت مراکز آموزشی و صدا و سیما استانی در اولویت برنامه‌های گردشگری استان قرار گرفته است.

فلاحی تصریح کرد: تعریف مسیر بازدید از مجموعه‌های تاریخی کلخوران و جمعه مسجد اردبیل، تکمیل و بهره‌برداری از سایت موزه شهریری، راه‌اندازی موزه‌های جدید و تکمیل مراحل ثبت ملی آثار تاریخی و فرهنگی نیز از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این معاونت می‌باشد.

نظر شما