شناسهٔ خبر: 39142698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تا اول ماه رمضان؛

اجراي برنامه‌هاي فرهنگي شهرداري تهران به صورت مجازي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برنامه‌های متعددی شامل گوش دادن به داستان‌های باغ موزه قصر به صورت برخط (آنلاین) تا مسابقه نمایش عروسکی ویژه کودکان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا زندوکیلی افزود: به علت شیوع ویروس کرونا قرار است برنامه‌های هنری که برای ایام نوروز تا اول ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، بصورت مجازی اجرا شود و نیازی به حضور فیزیکی شهروندان ندارد.
وی افزود: باغ موزه قصر داستان‌های این موزه را به صورت برخط در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند با داستان‌های این موزه آشنا شوند.
زند وکیلی با بیان اینکه نگارخانه و موزه گردی مجازی از دیگر امکاناتی است که سازمان فرهنگی هنری در این ایام خانه نشینی در اختیار شهروندان قرار داده است، گفت: این بهانه‌ای شد تا زیرساخت‌ها را برای این اتفاق فراهم کنیم تا بعد از رها شدن از ویروس کرونا هم موزه و گالری گردی مجازی به صورت سه بعدی برای شهروندان امکانپذیر باشد.
وی تصریح کرد: پس از به روزرسانی و آغاز به کار سامانه بازدید مجازی روی وب سایت مجموعه موزه قصر و تهیه و انتشار نماهنگ‌های معرفی و بازدید از بخش‌های مختلف باغ موزه در فضای مجازی، نخستین بار داستان‌های قصر به صورت برخط (آنلاین) و با محتوای جذاب و آموزنده در دسترس همگان قرار گرفت.
معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: یک مسابقه برای بچه‌ها با عنوان نمایش عروسکی «بچه‌ها و عروسک‌ها مقابل کرونا» برگزار می‌شود که در این مسابقه کودکان با عروسک‌هایی که در خانه دارند، با موضوع مقابله با ویروس کرونا نمایش عروسکی اجرا و با ارسال فیلم این اجراها، در مسابقه شرکت می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: شرکت کنندگان تا پایان روز 15 فروردین مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند. ویدیو‌های برگزیده در روز 21 فروردین و همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) معرفی می‌شود. علاقه مندان می‌توانند برای آگاهی از جزئیات و فراخوان این مسابقه به پورتال سازمان فرهنگی هنری به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.
همچنین زند وکیلی همچنین از انتشار 13 پادکست رادیویی به مدت 25 دقیقه برای هر کدام با موضوعات متنوع داستان، موسیقی محلی، خاطرات نوروزی و آموزش رعایت برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و افزود: تولید نمایش‌های کوتاه به صورت هدفمند با معرفی ویروس کرونا، کارگاه ساخت عروسک‌های نمایشی، کارگاه ساخت اوریگامی، نمایش خیمه شب بازی با عنوان «100 نمایش برای سد کرونا» در فضای مجازی منتشر می‌شود.
بنا بر اعلام سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری با اشاره به برنامه‌های هنری ویژه نیمه شعبان از سوی این معاونت از اجرای 10 مجلس نقالی با عنوان «نقل مهدوی» در پردیس تئاتر تهران و انتشار ویدیو‌های آن در فضای مجازی خبر داد و گفت: اقدامات سازمان در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

نظر شما