شناسهٔ خبر: 39142511 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

وقتی رازهای زنان فاش می‌شود

خبرگزاری مهر

تئاتر «کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی افسانه ماهیان از جمله آثاری است که برای تماشا در ایام نوروز پیشنهاد می‌شود.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه مندان تئاتر و هنرهای نمایشی برای پر کردن اوقات فراغتشان دیدن فیلم-تئاترهای مختلف پیشنهاد می‌شود که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «کوکوی کبوتران حرم» به کارگردانی افسانه ماهیان می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

«کوکوی کبوتران حرم» از جمله نمایشنامه‌های شناخته شده و محبوب علیرضا نادری نویسنده خوش قریحه و کم کار تئاتر ایران است که پیش از این توسط خودش نیز به صحنه رفته است.

وقتی رازهای زنان فاش می‌شود

این اثر نمایشی در ظاهر متنی زنانه است و در آن ۱۲ زن در سفری به شهر مشهد معضلات و مسایل تلخ زندگی و جامعه امروز خود را بازگو می‌کنند اما در واقع علیرضا نادری در این نمایش رازهای زنان را برای مردان بازگو می‌کند و خوب شنیدن و دیدن زنان برای خوب فهمیدن آنها یکی از نکات مورد توجه در نمایشنامه است.

افسانه ماهیان این اثر نمایشی را سال ۹۶ در پردیس تئاتر شهرزاد و با حضور (به ترتیب نقش) مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان، شیدا خلیق و با صدای امیر جعفری در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه برد.

نظر شما