شناسهٔ خبر: 39142407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد؛

عابدینی: نظام سلطه در ترور سردار سلیمانی به اهداف خود نرسید / خون حاج قاسم هم برای دشمن مشکل ساز شد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: روند حاکم بر خاورمیانه پس از ترور سردار سلیمانی نشان می دهد که نظام سلطه در این شرایط نه تنها به اهداف خود نرسید بلکه خون حاج قاسم سلیمانی بیش از نَفس او برای این نظام غربی، عبری و عربی مشکل ساز خواهدشد.

صاحب‌خبر -

شاید به قدرت بتوان سالی که گذشت را یکی از پرتلاطم ترین سالها در بین سالهای اخیر دانست سالی که شاید کمتر فعالی در عرصه رسانه و خبر آن را فراموش کند و شاه بیت آن حمله ناجوانمردانه و شبانه  رژیم منحوس ایالات متحده به سردار رشید اسلام "سپهبد شهید سردار سلیمانی" بود.
 
سالی که فعالین عرصه رسانه و خبر ازسحرگاه جمعه 12 دی98 و ترور سردار سلیمانی و  حوادث دومینو وار بعد از آن  روی آرامش و ثبات را ندیند . همین حوادث بهانه ای شد تا به سراغ حسن عابدینی تحلیلگر مسائل بین الملل برویم و از او بپرسیم  آیا ایالات متحده پس از ترور سردار سلیمانی توانست به نتیجه دلخواه خود در منطقه غرب ؛آسیا برسد؟
 
وی معتقد است،ایالات متحده در راهبرد خود برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی کوشش کرد تا زمینه برای زمین گیر کردن مقاومت اسلامی در غرب آسیا را فراهم کند.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: اما در این مدت رویداد‌هایی رخ داد که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نه تنها نتوانستند به اهداف خود برسند بلکه سرعت اوج گیری مقاومت اسلامی نیز در منطقه به صورت شتابان افزایش یافته است.

عابدینی با بیان اینکه یک همبستگی میان مقاومت اسلامی پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاده است، گفت: هیچ کس تشییع پیکر حاج قاسم و یاران او را در شهر‌های مختلف ایران و عراق فراموش نمی‌کند که چه رستاخیز بزرگی را در دو کشور به پا کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: طی دو سال گذشته امپراطوری رسانه‌ای در نظام سلطه تلاش کرد بین مردم ایران و عراق تفرقه ایجاد کند که در هم آمیختن خون فرماندهان ارشد مقاومت اسلامی در ایران و عراق این پیوند را برقرار کرد و تلاش آن‌ها را به شکست رساند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا با موشک‌های خود بومی به عین الاسد حمله کرد، گفت: آین اتفاق چند نکته در بر داشت اول آنکه برای همیشه موضوع تهدید معتبر نظامی در دستگاه رسانه‌ای امپراطوری سلطه قرار داشت کنار گذاشته شد و نکته دوم آنکه بعد از جنگ جهانی دوم ایران توانست مقر نظامیان آمریکا را هدف قرار دهد.

عابدینی تصریح کرد: مسئله بعدی در این خصوص این بود که برای اولین بار در تاریخ ابهت نظام ایالات متحده که سال‌ها براساس این رویکرد افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌داد، شکست.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: این اتفاق ختم به ایران نشد و در عراق مجلس این کشور به صراحت قانون خروج آمریکایی‌ها از این کشور را که دو سه سالی بود با کش و قوس‌های متوالی همراه می‌شد پس از شهادت سردار سلیمانی و یاران او به تصویب رساند و همچنین گروه‌های سیاسی داخل عراق که دچار اختلاف نظر‌هایی در موارد مختلف شده بودند بعد از شهادت این عزیزان به یک وحدت و نقطه وفاق همگانی رسیدند.

وی تصریح کرد: در گوشه دیگر خاورمیانه و سوریه نیز عملیاتی که در سال ۹۴ منجر به تصرف برخی مناطق از جمله خان طومار در سوریه شده بود پس از شهادت سردار سلیمانی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر از این مراکز در حومه حلب و ادلب آزاد شد و همچنین نیرو‌های مقاومت توانستند بزرگراه خمس، حماء، حلب را نیز در سوریه آزاد کنند که همه این‌ها نشان می‌دهد مقاومت اسلامی برعکس برنامه ریزی آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی شکست نخورده و جوشش این گروه بیش از گذشته به چشم می‌خورد.

عابدینی همچنین با اشاره به دستاورد‌های انصارالله در یمن نیز گفت: تمام این تحرکات و دستاورد‌ها نشان از جوشش خون سردار سلیمانی و یاران او دارد و گذشته از این حتی کسانی که با گروه‌های مقاومت ارتباط چندانی نداشتند بعد از شهادت سردار سلیمانی با این فرهنگ آشنا شدند که از نمونه‌های آن می‌توان به برگزاری مراسم‌های بزرگ در تجلیل از مقام حاج قاسم سلیمانی در هند یا آمریکای لاتین اشاره کرد که همگی نشان دهنده ترویج اندیشه‌های سردار سلیمانی است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: آمریکایی‌ها تا قبل از ترور سردار سلیمانی تلاش می‌کردند تا اگر اقدامات تروریستی در جایی از جهان انجام می‌دهند از بیان صریح آن خودداری کنند، اما در این موضوع به صراحت مسئولیت این اقدام را به عهده گرفتند و به صورت کاملا روشن افکار عمومی دنیا دریافت که آمریکا یک دولت تروریست است.

وی با اشاره به تاثیر خون حاج قاسم سلیمانی در اقصی نقاط جهان گفت: پس از این ترور گروه‌های مقاومت فلسطین با یکدیگر متحدتر شده اند و برخی اقداماتی که حاج قاسم در فلسطین و مناطق اشغالی انجام داده بود، اما قابلیت انتشار نداشت علنا بیان شد که از جمله آن می‌توان به حفر تونل در غزه که از ابتکار شخص حاج قاسم سلیمانی و شهید مغنیه بود اشاره کرد.

عابدینی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: تمام روند بیان شده نشان دهنده آن است که نظام سلطه در ترور سردار سلیمانی نه تنها به اهداف خود نرسیده است بلکه خون حاج قاسم سلیمانی بیش از نَفس او برای نظام سلطه و شرارت پیشگانه غربی، عبری و عربی مشکل ساز خواهد.
 

نظر شما