شناسهٔ خبر: 39142345 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فیلم| راز موفقیت جمهوری چک در کنترل ميزان شيوع ابتلا به كرونا

پاندمی ويروس كرونا تقريبا تمام كشورهای جهان را به درجات متفاوتی درگير كرده است، اما جمهوری چک با الزامی‌کردن پوشش ماسک توانسته است تا حد زیادی میزان شیوع ابتلا به این ویروس را کاهش دهد.

صاحب‌خبر -
mp4
<div id="video-display-embed-code_1671635" ><script type="text/JavaScript" src="iqna.ir/fa/news/play/embed/3888604/1671635?width=400&height=300"></script></div>
 
خلاصه ترجمه فيلم: پاندمی ويروس كرونا تقريبا تمام كشورهای جهان را به درجات متفاوتی درگير كرده است.

در اين ويديو كشور چِک می‌خواهد بگويد چه كار متفاوتی در اروپا كرده است كه توانست ميزان ابتلا را به نسبت ساير جوامع اروپايی بشدت كاهش دهد تا مراكز درمانی بتوانند بيشتر پاسخگو باشند. 

طبق قانون جديد در جمهوری چک هركس بخواهد خانه‌اش را ترک كند ملزم به پوشيدن ماسک است. 

نتايج تحقيقات آنها نشان می‌دهد كه همه انواع ماسک، حتی دست‌ساز و خانگی می‌توانند به درجات قابل توجه از انتقال ويروس از طريق دراپلت‌ها به ديگران پيشگيری كنند. 

چون بيشتر كسانی كه آلوده شده‌اند حداكثر انتقال‌دهی را تا پيش از بروز علائم دارند (بخصوص كه سالم تصور می‌شوند) بنابرين پوشيدن ماسک عقلانی‌ترين راه‌كار ملی و عمومی برای پيشگيری از سرايت ويروس است، چه علامت داشته باشيد و چه ظاهرا سالم باشيد. 

مطالعات محققين كشور چک نشان داده است كه حتی ماسک‌های ساده و دست‌ساز در خانه‌ها می‌توانند تا حد ٩٥٪‏ از انتشار دراپلت‌ها ممانعت كند (هرچند در مورد ميكرودراپلت‌ها ممكن است اين عدد كمتر باشد). 

در جمهوری چک با يک كار فرهنگی گسترده كه علاوه بر دولت مردم هم مشاركت فعال داشتند، ديگر نه تنها به كسی كه ماسک زده نمی‌خندند بلكه با كسی كه نزده برخورد قانونی هم می‌كنند.  

افراد اثرگذار در جامعه بايد خود ماسک بپوشند و هرگز بدون آن ظاهر شوند (همانند مسئولان ارشد كشور در هر سطحی، كادرهای درمان، چهره‌ها ملی و محبوب، هنرمندان، هنرپيشگان، بازيگران، ورزشكاران چهره‌های ملی و علم و تمامی كسان كه بر مردم اثر دارند بايد مبلغ ماسک باشند).

در جمهوری چک با يک همت و حركت ملی در ظرف ٣ روز برای ١٠ ميليون نفر ماسک توليد شد و اين برای همه ملل دنيا امكان‌پذير است.

ماسک را جدی بگيريم حتی اگر آن را در خانه بسازيم. 

از چهره خود با ماسک عكس بگيريد و در فضای مجازی با ديگران به اشتراک بگذاريد. 

(اين فيلم خطاب فرا ملّی به تمام مسئولان و دولتمردان در همه كشورها و به همه ملت‌ها دارد و از جمله به ما در ايران) 
انتهای پیام

نظر شما