شناسهٔ خبر: 39142275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

کشت ۲۵۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، از کشت ۲۵۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین مختار مهاجر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در سال جاری حداقل ۲۵۰ هکتار محصولات گلخانه‌ای در استان گلستان کشت خواهد شد.

وی درخصوص زهکشی اراضی کشاورزی در گلستان تصریح کرد: دو قرارداد زهکشی ۵۰ هزارهکتاری و ۳۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی در گلستان منعقد شده است و اکنون مقدمات زهکشی ۵۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی را در استان انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان درخصوص استفاده از ارقام بذور اصلاح‌شده در استان ابراز کرد: افزایش تنوع ارقام بذرهای اصلاح شده از جمله موضوعاتی است که در سال جاری در دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان گلستان قرار دارد.

مهاجر از افزایش ۴ هزار هکتار «طرح سیستم نوین آبیاری» نسبت به سال گذشته در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح اجرای سیستم نوین آبیاری در ۱۵ هزار هکتار از اراضی استان گلستان اجرایی می‌شود که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته حدود ۲۲۰ هزار تن تولید گوشت مرغ داشتیم که انتظار می‌رود به همت تولیدکنندگان گوشت مرغ این رقم بین ۲۸۰ هزار الی ۳۰۰ هزار تن ارتقا یابد.

نظر شما