شناسهٔ خبر: 39142254 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهور استان مرکزی از مشارکت مردم در فاصله‌گذاری اجتماعی تشکر کرد

اراک - ایرنا - رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: مشارکت مردم این استان در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به ویژه در روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین ماه آگاهانه و مسئولانه بوده و در راهبردهای مقابله با کووید ۱۹ اثرگذاری مستقیم داشت.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «سید علی حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم این استان به مصوبات ستاد مبارزه با کرونا احترام گذاشته و با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه همکاری مناسبی را با مسئولان داشتند.

وی بیان کرد: در روز ۱۱یازدهم فروردین‌۲ هزار خودور که در خیابان‌های شهر تردد داشتند پیامک هشدار ارسال شد و در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه این ترددها به حداقل ممکن رسید.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه  هرگونه تردد در شهرهای استان به استثنای خودروهای خدمات رسان ممنوع بود که شمار زیادی از مردم این مصوبه را رعایت کردند و تعداد انگشت شمار قانون شکن نیز پنج میلیون ریال جریمه شدند.

سرهنگ حسینی اظهار داشت:  مطابق دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از چهاردهم فروردین ماه ممنوعیت تردد برای خودروهای غیربومی اعمال می‌شود و  خودروهای پلاک هر شهرستان می‌توانند در معابر تردد داشته باشند.

وی گفت: انتظار است مردم برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا، همچنان در منازل خود بمانند و از ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

استان مرکزی با دار بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

کرونا، ویروس شایعی است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کووید ۱۹ نشان داده  که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه،تنگی نفس، سردرد و گاهی با  اسهال و استفراغ همراه است.

نظر شما