شناسهٔ خبر: 39142152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

شهردار تبریز در گفت‌وگو با آناج خبرداد؛

راه‌اندازی کمپین "رحمت" برای نیازمندان/ ضدعفونی معابر، وظیفه شهرداری

شهین‌باهر گفت: اخیرا انتقاداتی درارتباط با تدفین فوتی‌های کرونا مطرح شده بود که بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد متوجه شدیم این انتقادات وارد نیست.

صاحب‌خبر -

ایرج شهین‌باهر در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به اقدامات شهرداری در مقابله با کرونا اظهار داشت: هفته‌هاست که همکاران خدمات شهری و آتش‌نشانی در حوزه ضدعفونی سطوح و معابر شهری اقداماتی انجام می‌دهند چرا که ضدعفونی شهری، وظیفه مستقیم شهرداری است.

وی با بیان اینکه ضدعفونی معابر به طور روزانه انجام می‌شود، بیان کرد: توزیع مواد ضدعفونی کننده به تمامی مجموعه ها از جمله بسیج توسط شهرداری تبریز صورت می‌پذیرد و دفن فوتی‌های ناشی از کرونا هم موضوعی است که به صورت ویژه برابر پروتکل صادر شده انجام می‌گیرد.

شهین‌باهر ادامه داد: اخیرا انتقاداتی هم در این رابطه مطرح شده بود که بعد از پیگیری‌هایی که انجام شد متوجه شدیم انتقادات مطرح شده وارد نیست و ناظرینی از طرف امام جمعه تبریز بر نحوه دفن متوفیان کرونایی نظارت دارند.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرها در موضوع تدفین فوتی‌های کرونا مشکلاتی وجود دارد که تیم‌های جهادی غسل و تدفین را انجام می‌دهند ولی در تبریز مشکلی وجود ندارد و غسالان آرامستان‌های تبریز این وظیفه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به تبلیغات محیطی شهرداری تبریز گفت: تیلیغات محیطی برای جلوگیری از حضور مردم و به وجود آمدن تراکم جمعیتی در سطح شهر انجام گرفته است، اکیپ‌های صوتی، در محلات حضور یافته و اهمیت موضوع را به مردم منعکس می‌کنند، در کنار همه این مشکلات، سعی بر حفظ فضای نشاط انگیز شهر تاکید داریم چرا که مردم نباید روحیه خود را از دست بدهند، لذا آسفالت، معابر، گلکاری و نظافت شهر کماکان ادامه دارد.

شهردار تبریز در پایان با بیان اینکه کمک رسانی به افرادی که بر اثر شیوع کرونا بیکار شدند در اولویت شهرداری تبریز است، اظهار داشت: کارگران موقت، دست‌فروشان و افرادی که مستمری بگیر نیستند، جزئی از این مجموعه هستند، اخیرا کمپینی به نام "رحمت" راه‌اندازی شده که تمامی مجموعه‌های نیکوکار شهر به همراه شهرداری حضور دارند تا نذورات و قربانی‌های مردمی را به دست افراد نیازمند برسانند، کشتارگاه تبریز هم موظف است تمامی قربانی‌های مردم را به صورت رایگان ذبح و بسته بندی کرده و از طریق این کمپین در اختیار افراد نیازمند جامعه قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما