شناسهٔ خبر: 39141538 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نامه‌ی رئیس کانون کارگران بازنشسته شهر اصفهان تاکید شد:

حقوق حقه‌ی بیش از سه میلیون کارگر بازنشسته نادیده گرفته شده/ مراتب اعتراض خود را به وزیر رفاه و رئیس جمهوری اعلام کنید

رئیس کانون کارگران بازنشسته شهر اصفهان در نامه‌ای از فعالان صنفی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواست مراتب اعتراض خود نسبت به تخصیص نیافتن هیچ بودجه‌ای برای اجرای قانون همسان‌سازی برای بیش از 3 میلیون کارگر بازنشسته و مستمری‌بگیر را به رئیس جمهوری و وزیر رفاه اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در متن نامه‌ «سیدحسن هاشمی» که خطاب به رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و اعضای هیات مدیره کانون‌های استانی و شهرستانی نوشته شده، آمده است: «همانطور که مستحضر هستید، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز دوشنبه مورخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ در اخبار سراسری رسانه ملی اعلام نمود که در اجرای تبصره ۱۲ قانون بودجه سال  ۱۳۹۹ ده هزار میلیارد تومان بودجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری اختصاص یافته و در فرودین ماه به‌ این عزیزان پرداخت خواهد شد. این اقدام وسرعت عمل بی‌سابقه دولت قطعا موجبات خرسندی و رضایت نسبی این قشر از جامعه را فراهم خواهد نمود. با کمال تاسف و تعجب و علیرغم وجود تکلیف قانونی در همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته، وزیر محترم تعاون هیچ اشاره‌ای به تخصیص اعتبار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که منجر به تامین بودجه برای همسان‌سازی حقوق کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی خواهد بود ننموده است. این به معنای بی‌توجهی، بی‌اعتنایی و نادیده گرفتن حقوق حقه بیش از سه میلیون کارگر بازنشسته و مستمری‌بگیر سراسر کشور است. این امر توهین بزرگی است به این قشرعظیم و مظلوم. این در حالی است که مستند به بند (ب) از تبصره ماده  ۱۲ برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۱۴ اسفند سال ۱۳۹۵، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، سازمان تامین اجتماعی موظف شده مطابق قوانین مربوطه در طول اجرای قانون برنامه، حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران را متناسب‌سازی نماید.» 

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر شهر اصفهان، در پایان با اشاره ارسال نامه‌ای الکترونیک از سوی حاجی دلیگانی، نماینده‌ی شاهین شهر، برخوار و میمه به رئیس جمهوری، از فعالان صنفی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خواست که از این اقدام حمایت کنند و مراتب اعتراض خود را به رئیس‌جمهوری و وزیر رفاه اعلام کنند.   

نظر شما