شناسهٔ خبر: 39141052 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهم ۱.۵ میلیارد ریالی نیک اندیش سلامت فارس در مهار کرونا

شیراز - ایرنا- دستان توانمند یک نیک اندیش سلامت در استان فارس به یاری آمد تا نهال سخاوت بار دیگر آبیاری شود ، علیرضا معارف خیر و نیکوکار شیرازی با اختصاص ۱.۵ میلیارد ریال از طرف خود و خانواده‌اش برای خرید سومین دستگاه تنفس مصنوعی مشارکت کرد و آن را در اختیار مراکز درمانی برای مقابله با کرونا قرار داد.

صاحب‌خبر -

 علی اکبر  رامجردی مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تجلیل از ایناقدام خیر خواهانه گفت: با توجه به  نیاز سنجی انجام شده ،این مبلغ با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی به خرید دستگاه تنفس مصنوعی اختصاص یافت.

دکتر رامجردی افزود : هنوز در مراکز درمانی استان فارس ۱۵ دستگاه تنفس مصنوعی دیگر مورد نیاز می باشد که ارزش هر کدام از این دستگاه‌ها  حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس با بیان اینکه مراکز درمانی استان فارس برای تداوم فعالیت علیه کرونا به ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند گفت: تعداد دستگاه‌های تنفس مصنوعی اهدایی و تأمین شده از سوی خیرین با اهدای دو دستگاه دیگر به پنج عدد رسیده است.

 رامجردی با تقدیر از خانواده معارف و دیگر نیک اندیشان که تا کنون ۵ دستگاه تنفس مصنوعی را تامین کرده اند گفت : تأمین دستگاه‌های رسپیراتور برای بیماران کرونایی بدحال، کاملا ضروری و حیاتی است .

وی گفت : در ادامه مشارکتهای مردمی و خیرین  در تامین نیازهای بیمارستان‌های درگیر کرونا، هزینه یک دستگاه تنفس مصنوعی از طرف شرکت فراوردهای لبنی رامک و یک دستگاه دیگر از طرف دو شرکت اسه و شیرین صمغ اهدا گردید.

وی افزود:  هنوز در مراکز درمانی استان فارس  ۱۵ دستگاه تنفس مصنوعی دیگر مورد نیاز می باشد که ارزش هر کدام از این دستگاه‌ها در حدود ۱۵۰ میلیون تومان می باشد.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر ، کوهچنار ، فراشبند ، خرامه ، لامرد ، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، اوز ، خنج ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و دو بیمارستان شهید چمران و شهید فقیهی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می دهند ، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب توسط ارتش جمهوری اسلامی در شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

نظر شما