شناسهٔ خبر: 39140535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همکاری متقابل صنعتگران و دانشگاهیان در راستای جهش تولید

مشهد- ایرنا- مدیر گروه مهندسی مکانیک دانشگاه پیام نور مشهد گفت: استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در رشته‌های فنی و مهندسی می‌توانند در همکاری متقابل با صنعتگران در مسیر ارتقای تکنولوژی با استفاده از روش‌های علمی در راستای جهش تولید قدم بردارند.

صاحب‌خبر -

علی جلالی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استادان دانشگاه نقش بسزایی در ارتقای تکنولوژی و فناوری دارند لذا می‌توانند در دستیابی به جهش تولید به عنوان شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شده است براساس تخصص خود نقش موثر داشته باشند.
وی ادامه داد: معلمان و استادان که به عنوان نخبگان جامعه مورد احترام همگان هستند می‌توانند در یک الگوی رفتاری و عملی ضمن انجام وظیفه تعلیم و تربیت مخاطبان خود به تبیین فواید و ویژگی‌های تولید ملی و تشویق مردم به خرید تولیدات داخلی و انجام فعالیت‌های هم‌راستا در این زمینه بپردازند.
این عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: همچنین یکی از موثرترین عوامل در دسترسی به جهش تولید، نظر و همراهی مردم است زیرا اگر مردم، در کمک به اعتلا و شکوفایی اقتصاد کشور و عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی از مصرف گرایی بی مورد پرهیز نمایند و سعی در تولیدات با کیفیت ایرانی داشته باشند، قدم بزرگی در این راه برداشته می‌شود.
رهبر معظم انقلاب به رسم هر سال با نام‌گذاری سال جدید به سال "جهش تولید"، مسیر حرکت یک‌ ساله‌ کشور را مشخص و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند به گونه‌ای عمل کنند که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم ایجاد شود.

نظر شما