شناسهٔ خبر: 39139270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه خواستار تداوم رایزنی‌ها با ایران درخصوص عراق شد

مسکو - ایرنا - نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه در گفت‌وگو با سفیر ایران در روسیه از تمایل کشورش برای ادامه رایزنی‌ها با تهران در خصوص تازه‌ترین تحولات در عراق و خاورمیانه سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا از سفارت ایران در مسکو، میخائیل باگدانوف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در تماس تلفنی با کاظم جلالی ضمن پیچیده خواندن اوضاع درعراق، بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها بین ایران و روسیه در خصوص تحولات منطقه‌ای تاکید کرد.

در ادامه این گفت‌وگو دو طرف درباره اوضاع در یمن و همچنین تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا علیه برخی از کشورهای جهان، گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در عراق، این اقدامات را نقض استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی بغداد دانست که می‌تواند به بی‌ثباتی در این کشور و کل منطقه منجر شود.

جلالی همچنین ضمن تقدیر از مواضع روسیه در مخالفت با تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی ایالات متحده بر علیه ملت ایران اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده که تمام جهان یک صدا علیه اقدامات یکجانبه آمریکا بطور جدی اقدام کند.

نظر شما