شناسهٔ خبر: 39139046 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افزایش ورشکستگی شرکت‌های سوئدی

جدیدترین آمار حکایت از جهش ورشکستگی کار‌های خدماتی و شرکت‌های سوئدی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، براساس جدیدترین آماری که موسسه اعتبارسنجی UC منتشر کرد در ماه مارس تعداد رستوران‌ها و هتل‌هایی که در سوئد اعلام ورشکستگی کرده اند، نسبت به مارس سال قبل میلادی ۱۲۳ درصد افزایش داشته است.

شرکت‌هایی نیز که در زمینه حمل و نقل فعالیت دارند در ماه گذشته شاهد رشد ۱۰۵ درصدی در اعلام ورشکستی بوده اند در حالی که در سایر اصناف، افزایش چشمگیری در اعلام ورشکستگی دیده نمی‌شود.

ریچارد دامبری، اقتصاددان شاغل در UC با ابزار نگرانی از میزان افزایش در آمار ورشکستگی شرکت‌ها معتقد است که هنوز نمی‌توان درباره آمار دقیق شرکت‌هایی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا مجبور به اعلام ورشکستگی می‌شوند قضاوت کرد، چون در بسیاری از اصناف مدتی طول می‌کشد تا کاهش درآمد‌ها منجر به توقف فعالیت‌ها شود.

به گفته وی، اصنافی همچون رستوران‌ها خیلی سریع تحت تاثیر قرار می‌گیرند و مجبور به اعلام ورشکستگی می‌شوند. بر خلاف رستوران ها، هتل‌ها و شرکت‌های حمل و نقل، وضعیت برخی از اصناف به نظر بهتر از قبل می‌رسد؛ برای مثال آمار اعلام ورشکستگی در فروشگاه‌های خرده فروش به خصوص سوپرمارکت‌های کوچک نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۱۷ درصدی داشته است که این آمار نشان از بهبود وضعیت اقتصادی در این اصناف است.

پیش بینی می‌شود هزاران نفر از خارجی تباران به خصوص مهاجران تازه واردی که هم اکنون در اصناف آسیب پذیر استخدام هستند به زودی کار خود را از دست بدهند و با توجه به افزایش نرخ بیکاری در سوئد و سخت‌تر شدن کاریابی، این دسته مجبور شوند که برای تامین معاش دوباره به کمک‌های دولتی اداره کار و صندوق بیمه و حتی دفاتر سوسیال روی بیاورند.

انتهای پیام/

نظر شما