شناسهٔ خبر: 39139015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۳۵۰ هزار جریمه برای نقض قرنطینه در فرانسه صادر شد

تهران- ایرنا- مقام‌های فرانسوی اعلام کردند که از زمان اعلام قرنطینه سراسری در این کشور، بیش از ۳۵۰ هزار مورد جریمه برای نقض این قوانین صادر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تارنمای شبکه فرانس۲۴، «کریستوف کاستانه» وزیر پلیس فرانسه اعلام کرد که از ابتدای اعلام قرنطینه سراسری در این کشور تاکنون یک نفر به دلیل نقض قوانین مربوط به مقابله با شیوع کووید۱۹ بازداشت و ۳۵۹ هزار قبض جریمه صادر شده است.

کاستانه همچنین با بیان اینکه خانواده‌های فرانسوی هرگونه برنامه سفر در تعطیلات عید پاک را که از اواسط هفته آینده شروع می‌شود، فراموش کنند، هشدار داد که هرگونه جابجایی ناموجه با مجازات جدی روبرو خواهد شد.

فرانسه در حال تخلیه بیماران بدحال از بیمارستان‌های واقع در مناطق پرازدحام است. منطقه ایل-دو-فرانس که پاریس مرکز آن است، روز چهارشنبه شاهد اولین نقل‌وانتقال بیماران بدحال بود.

یک سوم از ۴۹۹ فوت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ که در ۲۴ ساعت گذشته روی داده، مربوط به همین منطقه بوده است.

فرانسه برای این منظور چند قطار سریع السیر را به کاربرد پزشکی و انتقال بیماران اختصاص داده است و اولین قطار روز چهارشنبه با ۲۴ بیمار کرونایی پاریس را به مقصد  «سنت بریو» در «بریتانی» ، منطقه‌ای که کمتر تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است، ترک کرد. دومین قطار نیز ۱۲ بیمار را از پاریس به «رن» در شمال پایتخت فرانسه منتقل کرد.

به گزارش بیزنس اینسایدر ، فرانسه با چند قطار سریع السیر TGV بیماران کرونایی را از شهرهای تحت تاثیر شدید کرونا به مناطقی که کمتر گرفتار کرونا شده‌اند، منتقل می‌کند.

اولین سرویس انتقال بیماران روز ۲۶ مارس انجام شد و یکی از قطارهای اختصاص یافته برای این کار ۲۰ بیمار وخیم کرونایی را از منطقه «گرانده» (Grand Est) در شرق فرانسه به منطقه «لوار» در غرب که تخت‌های بیمارستانی بیشتری دارد، منتقل کرد. هر واگن این قطارها می‌تواند چهار بیمار و تیم شش نفری درمانی را در خود جا بدهد.

فرانسه به سومین کشور اروپایی تبدیل شده که از لحاظ تعداد قربانیان کرونا از کشور چین پیشی گرفته‌اند. روز سه شنبه با مرگ ۴۹۹ نفر دیگر در فرانسه شمار قربانیان کرونا در این کشور به ۳ هزار و ۵۲۳ نفر رسید. تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا و اسپانیا نیز از چین بیشتر شده است.

نظر شما