شناسهٔ خبر: 39139014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تقویت روحیه با ورزش برای درخانه ماندن

اهواز- ایرنا- رئیس هیات ورزش‌ همگانی خوزستان با بیان اینکه تقویت روحیه برای در خانه ماندن با ورزش نیز محقق خواهد شد گفت: توصیه می‌شود تا زمان عبور از بحران کرونا در خانه بمانیم و اعضای خانواده‌ انجام فعالیت‌های ورزشی را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

امید حاجتی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا زمانی که اماکن و باشگاه‌های ورزشی همچنان تعطیل هستند، لازم است با ورزش کردن در خانه به تقویت روحیه بپردازیم.

وی ادامه داد: فعالیت بدنی برای افرادی که توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و در خانه می‌مانند اهمیت بسیار زیادی دارد و بر همین اساس لازم است تا با آموزش هایی که از سوی این هیات ورزشی به صورت صبحگاهی از سیمای خوزستان  و همچنین فضای مجازی داده شده توجه کنند.

رئیس هیات ورزش‌ همگانی خوزستان با تاکید بر اینکه برای انجام تمرین‌های ورزشی در خانه باید زمان بندی لازم از سوی علاقه مندان صورت گیرد افزود: توصیه می شود افراد برای پرداختن به فعالیت ورزشی لباس ورزشی بپوشند.

حاجتی خاطرنشان کرد: در این شرایط لازم است که فعالیت‌های ورزشی همراه با خلاقیت باشد و به عنوان مثال دیوارها ، کف و مبلمان راه حل‌های خوبی برای تقویت تمرین های قدرتی هستند.

وی با بیان اینکه علاقه مندان به ورزش در خانه نیز باید همواره انرژی خود را در هنگام فعالیت حفظ کنند، گفت: نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که نوشیدن آب جایگزین رطوبت از دست رفته در تعرق فرد ورزشکار خواهد شد.

چالش کار با ابزار ساده ورزشی در خانه

حاجتی همچنین به پویش «در خانه بمانیم؛ و ورزش کنیم» که از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور آغاز شده اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش فعالیت‌های بدنی با دستگاه‌های تخصصی ورزشی، برای ایجاد تجربه‌ای جدید ورزشی چالش کاربا ابزار درخانه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا ورزشکاران می‌توانند با رعایت موارد ایمنی و به صورت انفرادی، خلاقانه‌ترین شکل استفاده از ابزارهای موجود در خانه را به‌صورت ویدئوهای ۶۰ ثانیه‌ای تهیه و از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۳۵۸۳۳۱۹۰۳ ارسال کنند.

رئیس هیات ورزش های همگانی خوزستان اضافه کرد: با نظر داوران انجمن کار با ابزار و دستگاه فدراسیون ورزش‌های همگانی به ویدئوهایی که بهترین اجرا، خلاقیت و کیفیت را داشته باشند جوایزی اهدا می شود.

نظر شما