شناسهٔ خبر: 39138158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مصلای قلعه‌رئیسی تعطیل نیست/خدمتی هم شأن عبادت در میعادگاه جمعه+تصاویر

مصلای نماز جمعه قلعه رئیسی این روزها برای مقابله با شیوع کرونا به کارگاه تولید ماسک تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، پس از اعلام بیماری کرونا یکی از مشکلاتی که در سطح کشور و بازار به وجود آمد کمبود یک سری امکانات بود که یک نمونه آن کمبود ماسک در بازار بود.

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی از جمله مشکلاتی بود که مردم در تهیه آنها با مشکل مواجه شدند؛ در مقابل بسیاری از گروه‌های مردمی به هر طریق در تلاش هستند تا بتوانند این مواد را یا تهیه کنند و در اختیار مردم بگذارند.

برای اولین بار بود که به این شکل نهادها و مکان‌های مذهبی تعطیل شد اما تعطیلی آنها باعث نشد تا نیازهای مردم هم تعطیل و نبود آنها سلامتی مردم را به خطر بیندازد.

تعطیلی نمازهای جمعه در سطح کشور اقدامی بود که بعد از 41 سال از انقلاب بی سابقه بود اما این تعطیلی مطمئنا تنها با هدف سلامت مردم انجام گرفت.

اما بعضی از این امامان جمعه با تعطیلی نمازهای جمعه بیکار ننشستند و با ضدعفونی شهرها و تهیه ماسک به سلامتی مردم کمک کردند.

یکی از این امامان جمعه، امام جمعه شهر قلعه رئیسی در استان کهگیلویه و بویراحمد که با فعال کردن ستاد نماز جمعه از آنها خواست تا برای تهیه ماسک مصلای نماز جمعه را به کارگاه تولیدی تبدیل کنند.

مصلای محمد رسول الله شهر قلعه رئیسی که در مراحل افتتاحی قرار دارد مکانی برای تولید ماسک مورد نیاز مردم شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در خصوص این اقدام گفت: با توجه به اینکه شرایطی شد تا نماز جمعه تعطیل شود تلاش کردیم تا مردم از اضطراب و استراس خارج شوند به همین خاطر یکی از فعالیت‌ها این بود که به مردم نشان دهیم از این بیماری نترسیم.

وی افزود: موضوع کرونا را به عنوان یک امتحان الهی باید نگاه کرد و وقتی بیماری وارد کشور شد یکی از تمهیداتی که اعضای ستاد نماز جمعه به کار بستند امیددهی به مردم  بود.

صلواتی تصریح کرد: با عنایت خداوند بزرگ و مدد شهدا و  کمک مردم بزرگوار، خانواده شهدا و سادات بزرگ و جوانان این منطقه تاکنون مورد مثبت کرونایی نداشتیم که این جای شکر دارد و این نشان از فرهنگ مردم این منطقه است که دستورات مصوبه کمیته بیماری کرونا به درستی اجرا کردند و در کنار این لازم می‌دانیم از زحمات کادر پزشکی و پرستاران در کشور، استان، شهرستان و بخش و همچنین از مجموعه نیروی انتظامی و کسبه و بازار و گروه‌هایی که برای ریشه کنی این بیماری تلاش کنند تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: واقعا باید قدردان این مردم بود که به نحو کامل توانستند تمام توصیه های لازم را رعایت کنند.

صلواتی ادامه داد: بخش چاروسا به دلیل کمبود امکانات به خصوص امکانات بهداشتی و کمبود ماسک در سطح منطقه اعضای ستاد نماز جمعه تصمیم گرفتند که با راه اندازی کارگاه تولیدی در مصلای نماز جمعه شهر قلعه رئیسی اقدام به تهیه ماسک کنند و این اقدام با تلاش مردم قلعه رئیسی، اعضای ستاد نماز جمعه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه بوده که از همه تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که در این زمینه تلاش و همکاری کردند و در کنار آنها از اصحاب رسانه و صداسیما که تلاش کردند تا افکار مردم به سمت تلاش برای شکست دادن این بیماری و همچنین کمک به همدیگر برای خانه ماندن برود تشکر می‌کنم ادامه داد: تلاش می شود در این زمینه روزانه بیش از 300 ماسک تولید شود که در تلاشیم بیش از 8هزار ماسک آماده و تحویل مردم داده شود.

صلواتی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه همه ما است که در این زمینه تلاش کنیم مطمئناً روزی ما باید در کنار جوانان و برای تشویق آنها به نقش یک کشاورز ظاهر، روزی اقدام به دامداری و در کنار دامداران و امروز هم در کنار جامعه پزشکی باید همراه با آنها جهت حفظ سلامت مردم تلاش کرد.

به گزارش فارس، امام جمعه قلعه رئیسی در جهت رونق کار و اشتغال در تابستان سال گذشته هم اقدام به کاشت گندم و جو و برنج جهت تشویق جوانان کرد.

انتهای پیام/82021

نظر شما