شناسهٔ خبر: 39138114 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تمدید محدودیت‌های ضدکرونایی در آلمان

تسنیم

دولت و ایالات آلمان درباره تمدید محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تا بعد از تعطیلات عید پاک به توافق رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، دولت فدرال آلمان و ایالت های این کشور در این باره با هم توافق کردند که محدودیت های اعمال شده برای مقابله با کرونا را تا بعد از عید پاک تمدید کنند.

این خبر را "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بعد از یک کنفرانس تلفنی با نخست وزیر ایالات مختلف آلمان اعلام کرد. وی همچنین تاکید کرد که بخصوص باید از بازدیدهای خانوادگی در طول تعطیلات عید پاک خودداری شود.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک کشورها +جدول

خبرهای کرونایی از آلمان نشان می دهد که در یک خانه سالمندان در ایالت بایرن ۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که تنها دو مورد ابتلا به کرونا در این خانه سالمندان تشخیص داده شده بود و بقیه فوتی ها تازه بعد از مرگ ابتلایشان به کرونا مشخص شد.

همچنین کلینیک برگمن در شهر پوتسدام آلمان هم که بزرگترین بیمارستان این شهر است به خاطر ازدحام مراجعه کنندگان دیگر بیمار جدیدی را نمی پذیرد.

"فریدریش مرتس"، نامزد ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان هم درباره عواقب بحران کرونا برای اقتصاد آلمان هشدار داده است. وی بر این عقیده است که شمار بالای ورشکستگی شرکت ها و در نتیجه بیکاری زیاد به عنوان عواقب این بحران غیر قابل اجتناب است.

وزیر بهداشت آلمان همچنین برای مقابله با بحران کرونا اعلام کرده که پروازها از ایران به آلمان را متوقف می کند.

کرونا در آلمان به شدت در حال گسترش است بر اساس آمارهای رسمی تا به حال ۷۴۵۰۸ نفر در این کشور به لین بیماری مبتلا شده و ۸۲۱ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما