شناسهٔ خبر: 39135694 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستگاه های اجرایی البرز هشدار هواشناسی را جدی بگیرند

کرج - ایرنا- مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی این استان مبنی بر رگبار باران و باد شدید اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث طبیعی ضروری است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  اداره کل هواشناسی البرز مبنی بر گذر موج ناپایدار در روزهای ۱۳ و ۱۴ فروردین ماه  داشته که  بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی و تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار از عصر روز چهارشنبه ۱۳ تا عصر روز پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه خواهد بود.
وی ادامه داد : بر این اساس، در مناطق مختلف به ویژه در ارتفاعات استان به دلیل فعالیت محلی آن در بعضی نقاط رگبار باران و برف، رعد و برق، تگرگ، مه آلودگی، وزش باد شدید و لحظه ای مورد انتظار است.
فلاح نژاد گفت: فرمانداران شهرستان های استان لازم است با توجه به اثر قابل ملاحظه دما، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های دائمی و فصلی، اختلال در تردد جاده ای و معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده ها و معابر شهری، آبگرفتگی معابر شهری، احتمال خسارت بر سازه های موقت احتمال شکستن و افتادن درختان، کاهش میدان دید، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، ریزش سنگ و رانش کوه نسبت به اتخاذ تدابیر مناسب اقدام کنند.

استان البرز دارای ۶ شهرستان است.

نظر شما