شناسهٔ خبر: 39134546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

۳۲ بیمار در کرمان بر اثر کرونا جان باختند/تست ۲۲مورد جدید مثبت شد

کرمان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ۶۴ نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست ۲۲ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مهدی شفیعی گفت: از ۶۴ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۲۲ نفر با متوسط سن ۶۴ سال در ۲۴ ساعت گذشته مثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۲ نفر مرد و ۱۰ نفر زن است، افزود: از موارد جدید گفته شده ۱۴ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است که شامل پنج نفر در شهرستان زرند، یک نفر در شهرستان شهربابک، یک نفر در شهرستان راور، یک نفر در شهرستان بردسیر و شش نفر در بیمارستان‌های شهر کرمان است.

شفیعی گفت: مابقی موارد سه نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دو نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم، یک نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

وی تعداد کل موارد مثبت کرونا در استان کرمان تاکنون را ۲۸۲ نفر ذکر کرد و افزود: تعداد کادر درمان مبتلا شده از ابتدا تاکنون ۲۳ مورد است که از این تعداد شش پزشک و مابقی سایرکادر درمانی هستند و تاکنون مورد فوتی در کادر درمان نداشته‌ایم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص تفکیک نمونه‌های مثبت بر اساس حوزه‌های تحت پوشش دانشگاه‌ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تاکنون گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۲۱۶ مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۳۰ مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ۱۳ مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم ۱۳ مورد و دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۱۰ مورد مثبت گزارش شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار مرد به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ که دو نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، یک نفر مربوط به شهرستان کرمان و یک نفر مربوط به شهرستان زرند بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: در مجموع از ابتدا تا کنون ۳۲ نفر در استان کرمان به دلیل ابتلاء به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند که در مجموع تعداد ترخیص شده ۱۷۱ مورد است.

شفیعی در خصوص تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت ابتلاء به کووید ۱۹ بیان کرد: از ابتدا تاکنون ۲۵۰ نفر و ۴۷ نفر هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

وی ادامه داد: اختلاف آماری بین ۲۵۰ مورد بستری و ۲۸۲ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

شفیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ نفر در آی سی یو بستری هستند، افزود: از ابتدا تاکنون ۳۵ نفر و هم اکنون سه نفر در نقاهتگاه حضور دارند.

وی گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به دلیل بیماری حاد تنفسی از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۷۸۶ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: تعداد موارد مشکوک به کرونا از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز هزار و ۲۲۱ مورد و طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵ مورد است.

نظر شما