شناسهٔ خبر: 39134271 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

خبر

بیرانوند نامزد بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام جهانی

در کنار گلر ایرانی، سامی الجابر از عربستان، تیم کیهیل از استرالیا، پارک جی سونگ از کره جنوبی و کیسوکه هوندا از ژاپن حضور دارند. در این میان تنها بیرانوند دروازه بان است و سه هافبک و یک مهاجم نیز در این لیست دیده می‌شود.

صاحب‌خبر -

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین نظرسنجی خود اقدام به معرفی ارزشمندترین بازیکنان آسیایی جام جهانی کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در تازه‌ترین نظرسنجی خود از مخاطبان و کاربران خود خواسته است بهترین آسیایی تاریخ جام‌های جهانی را انتخاب کنند.

در این نظرسنجی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس به عنوان یکی از نامزد‌ها مطرح شده است که در جام جهانی روسیه توانست اولین‌بار فرصت حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. در کنار او، سامی الجابر از عربستان، تیم کیهیل از استرالیا، پارک جی سونگ از کره جنوبی و کیسوکه هوندا از ژاپن حضور دارند. در این میان تنها بیرانوند دروازه بان است و سه هافبک و یک مهاجم نیز در این لیست دیده می‌شود.

بیرانوند نامزد بهترین بازیکن آسیا در تاریخ جام جهانی

این نظرسنجی تا ساعت 18 به وقت محلی کوالالامپور (14:30 به وقت تهران) روز 15 آوریل (27 فروردین) ادامه خواهد داشت و برای رأی دادن به بیرانوند می‌توانید روی این لینک کلیک کنید.

در بخشی از این گزارش آمده است: «دروازه‌بان پرسپولیس در برتری یک بر صفر ایران مقابل مراکش در اولین بازی از مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ درخشید و سپس یکسری واکنش عالی دیگر از خود در شکست خفیف یک بر صفر ایران مقابل اسپانیا به نمایش گذاشت، دیداری که تنها گل تصادفی دیه‌گو کاستا بر نگهبان بزرگ تیم ملی ایران غلبه کرد.

ایران که در بازی سوم خود با نتیجه یک بر صفر از پرتغال عقب بود، یک پنالتی هم به حریف داد که کریستیانو رونالدو این شانس را داشت تا با گل کردن آن، صعود پرتغال به مرحله حذفی را مسجل کند. لحظاتی بعد، اما بیرانوند بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌اش را با شیرجه به سمت چپ دروازه و مهار ضربه یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ رقم زد و امید ایران به صعود را هم زنده نگه داشت.

در ادامه کریم انصاری‌فرد در وقت‌های اضافه بازی از روی پنالتی نتیجه را به تساوی کشاند و دقایقی بعد مهدی طارمی موقعیتی فوق‌العاده را از دست داد تا تیم ملی فرصت صعود به مرحله حذفی جام جهانی برای اولین بار را از دست بدهد. بیرانوند نه تنها برای ایرانیان، بلکه اثر خود را بر مسابقات جام جهانی گذاشت و روسیه را ترک کرد». AFC همچنین از مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی و حمید استیلی به‌عنوان دیگر قهرمانان ایران در تاریخ مسابقات جام جهانی یاد کرد.

نظر شما