شناسهٔ خبر: 39134217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معابر عمومی پایتخت از دستفروشان پاکسازی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: معابر عمومی پایتخت در پی شیوع ویروس کرونا با همکاری سه جانبه این نهاد، شهرداری‌های مناطق و نیروی انتظامی از سدمعبر دستفروشان پاکسازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سید امیر فتاحیان، در این باره اظهار داشت: سدمعبر و انسداد معابر عمومی در شرایط عادی ممنوع است و این ممنوعیت در شرایط تهدیدآمیز وجود کرونا ویروس طبیعتاً جدی‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد:در شرایط کنونی و با توجه به هشدارهای ستاد عالی مقابله با کرونا و همچنین مراجع بهداشتی، هرگونه تجمع در سطح شهر و معابر، عامل خطرساز شیوع ویروس مرگبار کرونا است.

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران، اضافه کرد: هرگونه سدمعبر و دستفروشی در معابر عمومی به دلیل آن‌که بسترساز شیوع کرونا و تهدید سلامت عمومی است، مجاز نیست لذا از شهروندان پایتخت انتظار می‌رود برای حفظ سلامت خود در این خصوص اهتمام لازم را به عمل آورند.

روز گذشته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۷ اعلام کرد که تعطیلی فروشگاه قدس و تاریکی محوطه پیاده رو خیابان انقلاب در میدان امام حسین (ع) سبب تجمع دستفروشان  معتاد ‌و خطرناک در این نقطه شده که با قرارداد جدید بین شهرداری و نیروی انتظامی و همچنین تامین روشنایی، این مشکل مرتفع خواهد شد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

نظر شما