شناسهٔ خبر: 39134214 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قصرشیرینی‌ها با ماندن در خانه ۱۳ متفاوتی را رقم زدند

قصرشیرین- ایرنا- مرزنشینان قصرشیرین در روز طبیعت و سیزدهم فروردین ماه با ماندن در منازل و خانه های خود، روز متفاوتی را رقم زدند و اقدام ارزشمند خود را لبیک به توصیه‌های پزشکان و مسوولان و در راستای شکست کرونا اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

امروز قصرشیرین در سکوت کامل به سر می برد و مردم روز طبیعت را با ماندن در خانه قصد دارند تا کرونا را به در کنند و این گونه ثابت کردند که در راستای صیانت از سلامت خود و دیگران تا هر زمان که نیاز باشد از منازلشان بیرون نمی آیند.
سال های گذشته در روز ۱۳ در قصرشیرین جای سوزن انداختن نبود و با توحه به طبیعت سبز و آب و هوای مطبوع و گرمسیری این منطقه مملو از جمعیت گردشگرانی بود که برای لذت از این طبیعت دلکش به این منطقه آمده بودند اما امسال قضیه متفاوت است و کرونا باعث شده تا مردم برای مقابله با این ویروس خود را در خانه هایشان قرنطینه کنند و البته ستاد مقابله با کرونای شهرستان نیز مسیرهای منتهی به قصرشیرین را با دیگر نقاط به طور کامل چه ورودی های صلی و فرعی و همچنین جاده های دسترسی به تفرجگاه ها را به طور کامل مسدود کند.
فرماندار قصرشیرین روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از روز گذشته به طور کامل مسیرهای ورودی به این شهرستان به طور کامل مسدود شده و ورود و خروج به شهرستان ممنوع است و هم اکنون شهر کاملا خلوت و مردم در منازل خود هستند.
مرادعلی تاتار در ادامه از مردم شهرستان قصرشیرین که امروز را در خانه های خود ماندند و به طرح فاصله گذاری اجتماعی احترام گذاشتند، قدردانی کردند.
وی اظهارداشت: هم اکنون تردد خودروها از سمت سرپل ذهاب به قصرشیرین و گیلانغرب به قصرشیرین به طور کامل ممنوع و این مسیرها کامل مسدود شده و هیچ خودرویی حق ورود و خروج از شهرستان را باتوجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای مقابله با سرایت ویروس کرونا ندارد.
وی اظهارداشت: تمامی مسیرهای منتهی به بوستان ها و مناطق گردشگری و طبیعی این شهرستان نیز مسدود شده و خودروهای بومی هم حق پارک و توقف در خیابان ها را ندارند و در صورت تخلف از این قانون جریمه نقدی و توقیف در انتظار مالکان خودروهای متخلف است.             
نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ضدعفونی و گندزدایی خیابان ها و معابر و محله های سطح شهر و نظارت بر واحدهای اغذیه فروشی به طور مستمر انجام می شود.
او گفت: کرونا جدی است و سرایت آن بالا است از این رو مردم  برای صیانت از سلامت خود و خانواده هایشان در منزل بمانند زیرا خانه امن ترین مکان است.
او همچنین از تلاش های شبانه روزی کادر درمان و پزشکی برای مداوای بیماران و  همچنین نهادهای نظامی، سپاه و پلیس انتظامی و پلیس راه در امر کنترل ورودی های شهرستان قدردانی کرد و اضافه کرد: ستاد کرونای شهرستان قصرشیرین پای کار است.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز خسروی و پرویزخان فعال است.

نظر شما