شناسهٔ خبر: 39133840 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله توکل در گفت و گو با رسا:

جهش تولید خنثی کننده توطئه های اقتصادی دشمن است | مسؤولان همت کنند

نماینده خبرگان با بیان اینکه دشمن می خواهد از طریق اقتصاد کشور و ملت را زمین بزند، گفت: ملتی که در اقتصاد ضعیف باشد و دست نیاز به دشمن دراز کند، در معرض سقوط حتمی است.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، دشمن شناسی را از ویژگی های رهبر جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: رهبر جامعه، جامعه اسلامی را نسبت به دوست و دشمن آگاه می سازد و سپس، اهداف دشمن را مطرح و در ادامه، راه های نفوذ دشمن جهت رسیدن به اهداف را بیان می کند.

وی با اشاره به هوشیاری رهبر معظم انقلاب در خصوص نقشه های دشمنان گفت: رهبر معظم انقلاب این نکات را بسیار دقیق متوجه هستند و در بیانات خود فرمودند "دشمن می خواهد اقتصاد ما را زمین بزند"؛ وقتی که اقتصاد زمین بخورد، کارخانه ها تعطیل و مردم بیکار می شوند و خانواده ها از هم می پاشد و ملتی که در اقتصاد ضعیف باشد و دست نیاز به سمت دشمن دراز کند، هر لحظه در معرض خطر و سقوط حتمی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ایستادگی در مقابل دشمنان تأکید و تصریح کرد: وقتی ملت شاداب و با نشاط و اقتصاد مملکت برپا باشد و به خود متکی بوده و به دشمن نیازمند نباشد، این مملکت ایستاده و می تواند حرف خود را بیان کند؛ اگر اقتصاد محکم و پابرجا بود، ملت عزیز است و دست نیاز به سمت دشمن دراز نمی کند و اگر اقتصاد زمین گیر شود، ملت ذلیل خواهد شد.

وی به انتخاب شعارهای سال های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب با محوریت اقتصاد اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر مرتب بر محور اقتصاد، تولید، جهش در تولید و رسیدگی به کارخانه جات تأکید فرمودند؛ یعنی مقام معظم رهبری در مقابل مسائلی که دشمن می خواهد به ما ضربه بزند، ترفند هایی را به کار بردند و نقشه دشمن را برای ما بازگو کردند.

آیت الله توکل اظهار داشت: جهش تولید و رشد اقتصادی، ایستادن بر محوریت خود و مأیوس ساختن دشمن است.

وی با اشاره به وجود موانعی در تولید و اشتغال گفت: دولت باید تولید کنندگان و کسانی را که می توانند در سرنوشت مملکت دخیل باشند را در جلسه ای جمع کند و ضمن آشنایی با تولیدات آنها، در جریان مسائل مورد نیاز آنها قرار بگیرد و تمام توان خود را در راستای برآورده کردن نیاز تولید کنندگان بکار بگیرد، در ادامه نیز جوانان اشتغال به کار پیدا می کنند و با طرحی برنامه های درست کشور را سر و سامان دهد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید به دغدغه های رهبر معظم انقلاب جامه عمل پوشیده شود، تصریح کرد: سخنان برخی از مسؤولان، وعده های توخالی است و کشور با این وعده ها نمی تواند بر روی پای خود بایستد، بلکه قوه اجرایی باید درد مردم را بفمند.

وی با بیان این که مجلس باید قوانینی مورد نیاز شرایط موجود مردم و مملکت را تصویب کند، افزود: برخی از قوانین مناسب است اما مشکل کنونی کشور را مرتفع نمی کند؛ در این راستا، نمایندگان مجلس باید با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب قوانینی را تصویب کنند و قوه مجریه نیز در اجرای قانون مصوب کمر همت را ببندد و این قوانین را به کار گیرد و عملی سازد./822/ت302/ق

نظر شما