شناسهٔ خبر: 39132732 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمی:

تقویت زیرساخت‌های فضای مجازی منجر به جهش علمی در سال جدید می‌شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در مقطع کنونی تأکید و تصریح کرد: استفاده صحیح از این ظرفیت منجر به جهش علمی در سال جدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر و بهتر از ظرفیت فضای مجازی در شرایط فعلی کشور، تصریح کرد: همانطور که سایر ابداعات بشر مانند فناوری هسته‎ای ابزاری است که از آن می‌توان استفاده مثبت یا منفی کرد از این ابزار نیز می‌توان استفاده‌های مثبت داشت.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه علم، دانش و فرهنگ باید در صدر استفاده از فضای مجازی قرار گیرد، افزود: چنانچه در حوزه تولید محتوا در حوزه فضای مجازی موفق باشیم و فرهنگ درست استفاده کردن از این فضا را در جامعه نهادینه کنیم، حتما در بخش تحقیقات و قدرت علمی شاهد یک جهش در سال جدید خواهیم بود.

وی با یادآوری شعار سال به نام سال جهش تولید، ادامه داد: ما در صورتی می‌توانیم در تولید جهش داشته باشیم که در حوزه علم و فناوری نیز جهش  و پیشرفت داشته باشیم؛ یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های توسعه علمی فضای مجازی با زیرساخت‌های مناسب است.

سلیمی با تأکید بر اینکه برای بهسازی زیرساخت‌‎های فضای مجازی وزارت ارتباطات نقش مهمی دارد، گفت: تعامل وزارت ارتباطات با وزارت علوم، معاونت فناوری رئیس جمهور، وزارت آموزش و پرورش و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی باید تقویت شود تا با یک برنامه‌ریزی درست و فرماندهی واحد و منسجم بتوانیم از این بخش، کشور را دست خوش تحول کنیم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جهش تولید فقط محدود به تولیدات صنعتی نمی‌‎شود بلکه یکی از بخش‌های مهم‌ تولیدی حوزه تولیدات نوین فناوری و نانو است که در این زمینه باید به یک کشور تراز اول در سطح جهان تبدیل شویم و این ظرفیت در کشور وجود دارد./

پایان پیام

نظر شما