شناسهٔ خبر: 39132632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز ۵۰۰ نفر گذشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۴۱ بیمار جدید و افزایش مبتلایان بیماری کرونا ویروس در استان به ۵۱۱ نفر خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرزین رضاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج به تلاش‌های شبانه‌روزی و خالصانه کادر بهداشتی درمانی در واحدهای تابعه برای پیشگیری و مقابله با کروناویروس اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون ۱۴۶ نفر از مبتلایان به این بیماری در کردستان بهبود یافته‌اند.

وی  با بیان اینکه، تعداد بیماران مبتلای قطعی به کروناویروس در کردستان از ابتدا تا پیش از ظهر امروز به ۵۱۱  نفر رسیده است، افزود: از این تعداد در شهرستان سقز ۱۴۵ نفر، سنندج ۱۳۰ نفر، بانه ۹۳ نفر، قروه ۴۱ نفر، بیجار ۲۵ نفر، دیواندره  ۱۹ نفر، کامیاران ۱۵ نفر، مریوان ۱۴ نفر، دهگلان ۲۲ نفر و در سروآباد نیز ۷ نفر هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان  با بیان اینکه، تعداد ۷ نفر از بیماران مذکور سن کمتر از ۱۰ سال دارند، اظهار  داشت: از ابتدا تاکنون، تعداد کل آزمایشات انجام گرفته یک هزار و ۶۸ نمونه است که از این تعداد ۵۱۱ مورد مثبت و ۴۸۰ مورد منفی  اعلام شده است.

رضاعی  تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا ویروس را در استان ۶۵  مورد برشمرد و تصریح کرد: در  شهرستان سقز ۲۴  نفر، بانه ۱۲ نفر،  قروه ۹ نفر، سنندج هفت نفر، مریوان  پنج نفر و در کامیاران و دیواندره هر کدام  سه نفر و در بیجار  ۲ نفر به دلیل ابتلا به کروناویروس فوت شده‌اند که دفن همه موارد با نظارت بازرسین بهداشت و رعایت دستورالعمل‌های مربوطه صورت گرفته است.

مجموع مبتلایان کووید19 در کشور به 47593 نفر رسید

به گزارش فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد:
از ظهر دیروز تا امروز 13 فروردین 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2987 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به 47593 مورد رسید.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون 15473 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور تصریح کرد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 138 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشگان بر اثر این بیماری در کشور به 3036 نفر رسید.

 وی با بیان اینکه 3871 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند گفت: مشارکت در طرح غربالگری کرونا در کشور از مرز 67 میلیون نفر گذشت و توصیه وزارت بهداشت به مردم، مشارکت در خوداظهاری از طریق سامانه salamat.gov.ir است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما