شناسهٔ خبر: 39132538 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

توزیع ۲۰۰ هزار ماسک توسط گروه‌های جهادی شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان

مسوول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۲۰۰ هزار عدد ماسک در ۴۷ کارگاه توسط گروه‌های جهادی در این استان تولید و در بین اقشار مختلف جامعه توزیع شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استانها خبرگزاری تقریب، علی اکبر جعفری اظهارداشت: ضدعفونی معابر شهری و اماکن عمومی برای مقابله با ویروس کرونا از اولویت‌های گروه‌های جهادی در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: ۳۴۰ هزار و ۸۱۱ لیتر مواد ضدعفونی کننده در اجرای رزمایش مشترک بیولوژیکی با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور که همچنان در سیستان و بلوچستان تا ریشه کنی کرونا ادامه دارد نیز تولید، توزیع و در ضدعفونی کردن معابر بکار برده شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: گروه‌های جهادی بسیج سازندگی با همکاری قرارگاه قدس در هفت رزمایش مشترک تاکنون ۱۳ هزار و ۶۱۹ باب مدرسه، مکان مذهبی و معابر عمومی را گندزدایی و ضدعفونی کرده‌اند.

وی افزود: هم‌اینک ۹۴۴ گروه جهادی تخصصی (درمانی و بهداشتی) و عمومی شامل گروه‌های چهار تا ۳۰ نفره با تجهیز تمامی امکانات و بکارگیری ۲۸ هزار و ۴۵ نفر عضو اعم از شیعه و سنی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

جعفری به ضدعفونی کردن بیش‌از ۱۷ هزار بوستان و معابر خیابانی اشاره کرد و اظهارداشت: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، استفاده از کاروان‌های موتوری برای گندزدایی مجتمع‌ها و سطح شهر،استفاده از کارواش‌های برقی مدرن از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی در این مدت بوده است.

وی بیان کرد: آموزش چهره به چهره عمومی به بیش‌از ۱۶۴ هزار نفر یکی دیگر از اقدامات موثر در راستای پیشگیری از ویروس منحوس کروناست.

 

نظر شما