شناسهٔ خبر: 39129633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

گلکاران محلات پنج هزار شاخه گل به کادر درمانی اهدا کردند

رییس اتحادیه گل و گیاه محلات گفت: گلکاران این شهرستان پنج هزار شاخه گل به ارزش یک میلیارد ریال به کادر درمانی استان مرکزی اهدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «ابراهیم علی‌پور» روز چهارشنبه افزود: این گل‌ها با هدف تقدیر از تلاش مجاهدانه مدافعان سلامت در مبارزه با کووید ۱۹ اهدا شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار ۵۰۰ شاخه گل لیلیوم به کادر درمان شهر اراک تقدیم شد و ۲ هزار و ۵۰۰ شاخه از این گل نیز در بین سایر مدافعان سلامت در مراکز بیمارستانی سراسر استان مرکزی توزیع شد.

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات اظهار داشت: ۲ هزار شاخه گل نیز به کادر درمانی مشغول به کار در محلات و دلیجان اهدا شده است.

علی‌پور گفت: پیش از نوروز نیز با اهدای شاخه گل از کسانی که دربیمارستان، خانه های بهداشت و ایستگاه های غربالگری سلامت در ورودی شهر محلات برای حفظ سلامت مردم تلاش می‌کنند، تقدیر شد.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا به گلکاران محلات خسارت سنگینی وارد کرده است، افزود: تولیدکنندگان گل  این شهرستان بدون هیچ چشمداشتی شاخه‌های گل را به کادر درمان استان اهدا کردند.

رئیس اتحادیه گل و گیاه محلات افزود: مردم با ماندن در خانه می‌توانند سهم خود در مهار ویروس کرونا را ادا و مدافعان سلامت را یاری کنند.

علی‌پور ادامه داد: ویروس کرونا سرمایه و زحمات ۲۰ ماه تلاش گلکاران محلات در تولید گل را به هدر داد و  بازگشت این سرمایه با حمایت مسئولان در پرداخت تسهیلات امکان پذیر است.

شهرستان محلات مشهور به شهر گل ایران، در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای ۵۵ هزار نفر جمعیت است.

محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب‌های پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است.

نظر شما