شناسهٔ خبر: 39129181 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تولید روزانه 30 دستگاه تنفس مصنوعی در یک شرکت دانش بنیان

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت طی روزهای اخیر ظرفیت تولید دستگاه‌های تنفس مصنوعی را روزانه از ۵ دستگاه به ۳۰ دستگاه رسانده و در صدد هستیم ظرفیت را به دو برابر برسانیم.

صاحب‌خبر -

 

 

احمد بهفر مقدم مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره ساخت و تولید دستگاه تنفس مصنوعی ( ونتیلاتور) با شیوع ویروس کرونا، گفت: این شرکت از سال ۹۰ شروع به تولید دستگاه‌های ونتیلاتور در بخش icu، ماشین بیهوشی در اتاق عمل و دستگاه سی تی اسکن برای بخش تصویربرداری بیمارستان‌ها در کشور کرده است.
وی افزود: متخصصانی همچون پزشکان icu، فوق لیسانس‌های مهندسی پزشکی، الکترونیک و مکانیک در این شرکت دانش بنیان حضور گسترده و فعالی دارند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تاکید کرد: محصولات ما علاوه بر استانداردهای داخلی استانداردها و مجوزهای اداره کل تجهیزات و استاندارد CEاروپا را هم دارد و به دلیل شیوع ویروس کرونا صادرات را متوقف و فقط معطوف به تامین نیاز داخلی کشور هستیم.


بهفر مقدم ادامه داد: دستگاه ونتیلاتور مشابه خارجی دارد به طوری که به صورت قانونی واردات این دستگاه ممنوع نیست. وزارت بهداشت به حکم حمایت از تولید داخل اهتمام ویژه ای دارد که از تولید داخل خرید کند اما اگر ارگان یا بیمارستان خصوصی بخواهند این دستگاه را وارد کنند ممنوعیتی برایشان وجود ندارد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: بخش عمده ای از نیاز کشور توسط محصولات این شرکت پوشش داده شده و بالغ بر ۳ هزار دستگاه از محصولات ما در بیش از ۸۴۰ مرکز درمانی مورد استفاده قرار گرفته است.
وی به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: این شرکت دانش بنیان با توجه به رسالتی که دارد و با انرژی که از فرمایشات مقام معظم رهبری گرفته جهش اقتصادی و جهش تولید را بوجود آورده و ظرفیت ونتیلاتور را روزانه از ۵ دستگاه به ۳۰ دستگاه رسانده و در صدد هستیم ظرفیت را به دو برابر برسانیم و در حال مهیا کردن زیرساخت هایی همچون مواد اولیه و صنایع جانبی مورد نیاز از جمله قطعه سازان و پیمانکاران هستیم.
بهفر مقدم در ادامه گفت: حمایت های خوبی از سوی وزارت بهداشت صورت گرفته به طوری که قراردادی از سوی وزارت بهداشت با شرکت ما منعقد شد و تمام تولید ما را به صورت کلی خریداری کردند که باید ظرف مدت یک ماه ۹۶۰ ونتیلاتور در فاز اول به وزارت بهداشت تحویل دهیم و در حال حاضر از ابتدای شروع ویروس کرونا با سه شیفته شدن خط تولید توانسته ایم ۳۰۰ دستگاه ونتیلاتور تحویل بیمارستان ها بدهیم.

وی اضافه کرد: حمایت ویژه ای از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر ستاری، بانک مرکزی، وزارت صمت و استانداری خراسان صورت گرفت تا کار هر چه سریعتر بدون بروکراسی اداری پیش رود‌.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود: با حمایت های صورت گرفته می توان از ونتیلاتورهای تولید شده تا ۱۰ سال به خوبی استفاده کرد. 
وی در پایان گفت: با همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت های دانش بنیان از توان و قدرت بالایی برخوردار هستند و می توانند در بزنگاه ها استوارتر و ثابت قدم تر به سوی رشد و تعالی کشور قدم بردارند و دست کمک به سوی کشورهای خارجی دراز نکنند.
انتهای پیام/

نظر شما