شناسهٔ خبر: 39129075 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هوای کدام استان‌ها امروز بارانی است؟

میزان نوشت: کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی امروز استان‌های کشور پرداخت.

صاحب‌خبر -

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده گفت: امروز با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و از اواخر امروز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین البرز، تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین از بعد از ظهر چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه با تشکیل کانون‌های گرد و خاک بر روی عراق و عربستان، احتمال پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

این کارشناسی سازمان هواشناسی بیان کرد: پنج شنبه در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب، جنوب غرب کشور و همچنین در استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و یزد به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی رعد و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نقشینه گفت: ضمنا با شمالی شدن باد بر روی دریای خزر از اواخر وقت پنجشنبه درب امواج و دمای استان‌های ساحلی در روز جمعه بین ۳ تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی جمعه نیز گفت: جمعه با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در شمال شرق، جنوب شرق و بصورت پراکنده در مرکز و شرق کشور همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شنبه گستره بارش محدود ب نوار شمالی کشور شامل سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور می‌باشد.

وی در ادامه بیان کرد: یکشنبه فقط سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد بارندگی خواهند بود که بارندگی در استان‌های گلستان و خراسان شمالی به شکل رگبار و رعد و برق و از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: امروز آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در پاره‌ای نقاط بخصوص در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی همراه با وزش باد شدید و در ارتفاعات شرقی با احتمال بارش پراکنده می‌باشد و از عصر چهارشنبه تا عصر پنج شنبه با نفوذ سامانه بارشی افزایش ابرناکی و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد گاهی با رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات همراه با بارش باران و برف و مه پیش بینی می‌شود.

۴۷۲۳۱

نظر شما