شناسهٔ خبر: 39128447 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

خوش بود گر محک کرونا آید به میان سلبریتی ها

صاحب‌خبر -

بی‌هیچ مقدمه‌ای می روم سراغ اصل مطلب؛ این روزها خبرگزاری‌های خارجی و داخلی یکی درمیان خبرهایی منتشر می‌کنند که برخی چهره‌های مطرح دنیای هنر و ورزش و حتی جهان تجارت و علم و فناوری در نقاط مختلف جهان برای مبارزه با ویروس بی‌مرز کرونا آستین بالازده اند. از جکی جان که هفته‌ها پیش برای تولید واکسن ویروس کرونا جایزه تعیین کرد تا ریحانا خواننده معروف آمریکایی و کمک 5 میلیون دلاری اش به بیمارستان‌ها یا کمک یک میلیون یورویی مسی و رونالدو ستاره‌های مطرح جهان فوتبال به بیمارستان‌های پرتغال و آرژانتین برای مبارزه با کرونا؛

حتی بیل گیتس تاجر موسس شرکت مایکروسافت نیز برای تسریع درمان این بیماری مبلغ 125 میلیون دلار در نظر گرفت. البته سلبریتی‌های دیگری نیز کمک‌های مشابه‌ای در این ایام پرداخت کرده‌اند مثل کاپیتان تیم فوتبال دورتمند آلمان که نسبت به نام‌های ذکر شده در ابتدای این متن، خبرش کمتر منتشر شده است.

باید اعتراف کرد کرونا مرز بسیاری از زشتی‌ها و زیبایی‌ها راهم روشن کرده است و نقاب از چهره بسیاری برداشت و ما را با جهان اطرافمان بیشتر آشنا کرد. اگر از محتکران و گران فروشان و تقلبی فروشانی که این روزها با جان هموطنانشان تجارت می‌کنند سخن نگوییم می‌رسیم به سلبریتی‌های وطنی که این روزها صدا و تصویر و خبری از آن‌ها نیست. همان‌ها که بعد از هر سیل و تکانه‌ای در زمین، پروفایلشان مشکی می‌شود و جز نق زدن به جان یک نفر آن هم فقط رئیس جمهور (هرکس از هر جناحی باشد فرقی ندارد) و هشتگ زدن کار دیگری نمی‌کنند اما در همه امور اجتماعی و سیاسی دخالت می‌کنند.

هنرپیشه‌ها و ستاره‌های ورزشی که به جز در معدود مواردی مثل شرکت در مسابقات خیریه تیم‌های ورزشی هنرمندان- که اکثرا خالی از تماشاگر برگذار می‌شوند-یا حضور در گلریزان‌های مردمی و عکس و سلفی گرفتن در مراسم‌های این چنینی نهایت کاری که از دستشان بر می‌آید- برای همدردی با همان مردمی که به واسطه خالی شدن جیب‌های آن‌ها و دیده شدن توسط آن‌ها بلند شده‌اند و به نام و نان و نوایی رسیده‌اند-تحریم فلان جشنواره است که در سودای سی مرغش پر می‌کشند! و خلاصه چهارتا فحش و شاید انتقادهای دم دستی در صفحات مجازی خودشان. پیشتر حتی مورد داشته‌ایم که آقای بازیگر عافیت یک عضو خانواده‌اش را به نبود 80 میلیون ایرانی ترجیح داده بود.

 البته اگر بی‌انصاف نباشیم باید گفت در مواقع سیل و زلزله بجز حضور در محل و عکس سلفی با خانه‌های ویرانه و انسان‌های آواره، شماره حساب هم منتشر می‌کنند تا کمک‌های مردمی را جمع کنند. اما تا به امروز شنیده نشده  سلبریتی‌های ما مبالغی مشابه یا نزدیک به آن یا حتی اقدامی نظیر آنچه سلبریتی‌های اون‌ها برای کادر درمانی و رهایی مردم و همنوعانش از شرِ ویروس مهلک کرونا کرده اند، هزینه یا اقدام یا پیشنهاد کرده باشند. 

از این‌ها گذشته اگرچه کمک رسانی به مردم و پیگیری مشکلات آنان وظیفه ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد هست اما همانگونه که مسولان با رأی و نظر و مالیات مردم مسول هستند و در لفظ خود را خدوم می‌دانند و ما در عالم خیال آن‌ها را خادم خود می‌پنداریم- ولو که در واقعیت برعکس شده است - سلبریتی‌ها نیز با هزینه‌های پرداختی از جیب خلق الله و حمایت مردم، صاحب شهرت و ثروت شده‌اند و مسؤل در برابر جامعه‌ای هستند که در آن و به واسطه آن قد کشیده اند.

 

 

نظر شما