شناسهٔ خبر: 39128384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پیام مشترک امام جمعه و فرماندار بیله سوار:

نیازمند بسیج همگانی برای شکست کرونا هستیم

بیله سوار - امام جمعه و فرماندار بیله سوار در پیامی مشترک بر لزوم برخورداری از عزم عمومی و بسیج همگانی برای شکست کرونا تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار و حسن قبادی فرماندار این شهرستان خطاب به مردم شریف، فهیم و مسئولین ایثارگر و پرتلاش منطقه پیرامون طرح کشوری فاصله گذاری اجتماعی و روز طبیعت اطلاعیه مشترکی صادر کردند.

در این اطلاعیه آمده است: «حضور داوطلبانه و تلاش ایثارگرانه همه اقشار مردمی و مدیران سازمان‌های مسئول شهرستان بیله سوار، قرارگاه پدافند زیستی در مدیریت بحران اجتماعی و چالش بهداشتی و درمانی بیماری کرونا ویروس جدید، برای تأمین حداکثری سلامت عمومی جامعه، ستودنی، چشم گیر و غیرقابل وصف است.

در تداوم مسیر افتخارآمیز مدیریت اثربخش و کارآمد بحران کرونا ویروس جدید و تحقق هدف بزرگ شکست آن، طرح کشوری فاصله گذاری اجتماعی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب و ابلاغ شده است که مفاد آن از طریق رسانه‌های ملی، استانی و محلی به اطلاع عموم مردم شریف و فهیم منطقه رسانده شده است.

۱. شایسته و بایسته است تا مردم، مسئولان و رسانه‌های منطقه در اجرای بسیج همگانی اطلاع رسانی و تحقق شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» و پیوستن به کمپین در خانه می‌مانیم؛ و همکاری و همراهی مردم در روزهای گذشته، اشاره به فرهنگ مردم شهرستان دارد.

۲. تمام دستگاه‌های اجرایی و اجرای شدن دستورالعمل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های ابلاغی و در راستای تحقق اهداف و مفاد طرح کشوری فاصله گذاری اجتماعی، اهتمام بیشتری داشته باشند.

۳. مردم فهیم شهرستان تا زمان عادی شدن اوضاع برای حفظ سلامت شخصی و عمومی و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری، جز در موارد بسیار ضروری از خانه خارج نشوند و از حضور در اماکن عمومی ،تفرجگاه‌ها و مراکز گردشگری خودداری کنند و با وحدت و همدلی مثال زدنی در شکست کرونا ویروس مجموعه دستگاه‌های اجرایی را یاری دهند.

۴. رسانه‌ها، مطبوعات و صدا و سیما فعال باشند و کمک کنند تا واقعیات به مردم منتقل شود و ضمن رعایت اصول کاهش تنش و اضطراب و مدیریت استرس در جامعه، راهکارهای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا را به طور مداوم برای مردم تشریح کنند.

۵. مردم شریف منطقه تا پایان شکست کامل کرونا ویروس حساسیت بیشتری نسبت به رعایت اصول بهداشتی و دوری از هرگونه استرس و اضطراب که باعث ضعف سیستم دفاعی بدن نیز خواهد شد، داشته باشند.»

نظر شما