شناسهٔ خبر: 39128217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هیأت همان هیأت است/ روایت جهاد جوانان مازندران؛ از ضدعفونی کردن معابر تا توزیع شبانه اقلام ضروری

این بار هیأت همان هیأت است ولی شرایط آن فرق می کند، کمک به جامعه در توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده، سم‌پاشی کوچه و معابر از اقدامات خیری است که جوانان مازندرانی در انجام آن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، "کرونا" ویروسِ نام آشنا ولی ترسناک است، ترسی که در پایان به مرگ ختم می‌شود و می‌توان عوارض سنگینی برای بیماران به بار آورد، نامی آشنا که همه از آن گریزانند و برای نابودی و مهارش یک کره خاکی دست به دست هم دادند و با هم متحد و همزبان شدند.

کرونا همان ویروس منحوسی است که می‌گویند از کشور چین، شهر ووهان و حیوان خفاش آمده و با هدف تسخیر دنیا، خوب به اهدافش رسیده است.

در کشورمان ایران نیز کرونا جولان پرسرعت داشته و این روزها شنیده می‌شود اندکی ترمز آن کشیده شده است.

استان مازندران نیز روزهای نخست شیوع کرونا حال و روز خوبی داشته ولی با عدم کنترل ورود مسافران و گردشگران رفته رفته به یکی از سه استان کرونایی کشور تبدیل شده و وضعیت قرمز برای آن اعلام شد ولی خوشبختانه رفته رفته بر تعداد اشغال تخت‌های بیمارستانی آمل کاسته شد.

یکی از نکات چشمگیری که از نخستین روزهای شیوع کرونا شاهد هستیم حرکت‌های خودجوش، انقلابی و انسان‌دوستانه مردم است همانند روزهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، در این جنگ نابرابر ویروس کرونا دوباره مردم به میدان آمدند و همگام با هم در راه نابودی کرونا حرکت ارزشمند و ماندگار دارند؛ اقداماتی که نمی‌توان همانند آن را در دیگر کشورهای دنیا مشاهده کرد.

در شهرستان آمل نیز اقدامات خودجوش مردمی در نخستین روزهای کرونایی کشور شکل گرفته است و نیروهای بسیج، اقشار مختلف مردم، نیروهای ناحیه مقاومت بسیج، پایگاه‌های محلات و هیأت‌های دینی و مذهبی جبهه‌ها و سنگر خود را به گونه‌ای دیگر سازماندهی کردند.

تهیه و تولید ماسک بهداشتی، گان، لباس حفاظت فردی کادر درمان، تولید مایعات ضدعفونی دست و سطوح، سمپاشی و ویروس‌زدایی معابر، خیابان‌ها و اماکن عمومی، خرید انواع میوه و غذای گرم برای استفاده کادر درمان بیمارستان‌های کرونایی، تولید آب میوه و توزیع بین بیماران مبتلا به کرونا و کادر درمان، ضدعفونی کردن کوچه‌ها و درب منازل و ایستگاه ضدعفونی وسایل نقلیه از مهمترین اقدامات بوده است.

 

*هیأت همان هیأت است ولی این بار هدف نابودی کروناست

در یکی از شب‌های کرونایی مشغول تردد از خیابان نور، انتهای فجر 32 بودم، جوان‌ها و نوجوان‌هایی از هیأت سائلین‌الحسین(ع) پایگاه شهید قاضی طباطبایی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) را مشاهده کردم که محلول ضدعفونی سطوح در دست داشته و با مراجعه به درب منازل آنها را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دادند با آنها مشغول به صحبت شدم و دیدم اهداف بزرگ و آرمانی برای گام گام حرکت انسان‌دوستانه خود ترسیم کردند.

حمیدرضا میرشکار یکی از دست‌اندرکاران هیأت سائلین‌الحسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم نه تنها خود بلکه جامعه‌مان را برای مقابله با ویروس کرونا آماده کنیم و تمام توان خود را برای مقابله با این ویروس کشنده و همه‌گیر به کار ببندیم.

وی افزود: هیأت سائلین الحسین(ع) شب‌های چهارشنبه با حضور جوانان و نوجوانان زیادی به صورت هفتگی و مستمر زیارت عاشورا، مراسم عزاداری و سینه‌زنی برگزار می‌کرد و همچنین دعای ندبه، دعای توسل، برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی از دیگر برنامه‌های آن بود ولی با شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از هر نوع اجتماع و تعطیلی مساجد، با بکارگیری از توان حداکثری قشر جوان و نوجوان علاقمند و پرشور، خدمت و کسب ثواب را در خدمت به همنوعان انجام می‌دهیم.

میرشکار یادآور شد: این بار هیأت همان هیأت است ولی شرایط آن فرق می کند، کمک به جامعه در توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، ضدعفونی کوچه و معابر محلات از اقدامات خیری است که جوانان در انجام آن از یکدیگر سبقت می‌گیرند.

 

*تلاش مرکز خیریه پناه برای کاهش درد نیازمندان جامعه

بهروز علی‌پور یکی دیگر از مسؤولان هیأت سائلین‌الحسین(ع) به خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان آمل، گفت: زمینه برای انجام کار خیر در جامعه فراوان است و در این برهه از زمان با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسیر رسیدن به خیر و خیرات تفاوت دارد.

وی افزود: این محلول‌های ضدعفونی سطوح و دست در شرایط کاملا بهداشتی و با دستورالعمل‌های استاندارد توسط پدافند زیستی سپاه ناحیه آمل تهیه شده و برای توزیع بین خانواده‌های محلات در اختیارمان قرار گرفته است.

علی‌پور با اشاره به اینکه علاوه بر توزیع محلول‌های سطوح و ضدعفونی دست، یادآور شد: مرکز خیریه پناه وابسته به واحد امداد هیأت سائلیه‌الحسین(ع) برای کاهش درد و آلام محرومان جامعه در آستانه سال جدید و نوروز طبیعت بسته‌های مایحتاج خانواده‌ها و بسته‌های حمایتی را شبانه به درب منزل نیازمندان برده است تا بتواند گره از کار آنها بگشاید.

وی گفت: امیدواریم هر چه زودتر با ریشه‌کنی و نابودی کرونا ویروس بتوانیم بار دیگر شور و نشاط را در جامعه شاهد باشیم و همدلی، یکرنگی و اتحاد بیشتری را بین همه آحاد جامعه شاهد باشیم.

به گزارش فارس، کرونا ویروس عاملی بوده تا بیشتر از گذشته مردم در کنار هم برای رفع مشکلات یکدیگر تلاش کنند و با اتحاد و یکدلی به فکر سلامت جامعه، سلامت عمومی و سلامت خانواده‌ها باشند.

پس به امید نابودی کرونا ویروس و برگزاری جشن بازگشت سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی در جامعه.

گزارش: قربانعلی مسافر

انتهای پیام/86012/ج/ح

نظر شما