شناسهٔ خبر: 39128117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حاجی دلیگانی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بنگاه‌های دولتی در اقتصاد کشور یکه تازی می‌کنند

نماینده شاهین شهر گفت: دولت یا توانایی کنترل قیمت و بازار را داشته باشد و یا خود را از اقتصاد کشور کنار بکشد تا بازار خودش به تعادل برسد.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گران شدن اجناس و مایحتاج مردم در دوران شیوع کرونا به صورت تصاعدی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور در اختیار مردم قرار دارد، اما دولت در آن نقش و دخالت بسزایی دارد.

او افزود: دولت یا باید توانایی کنترل قیمت و بازار را داشته باشد و یا خود را از اقتصاد کشور کنار بکشد تا بازار خودش به تعادل برسد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: مشکل اصلی عدم کنترل گرانی به شرکت‌های دولتی باز می‌گردد، چرا که این بنگاه‌ها به شدت در بازار و اقتصاد کشور یکه تازی می‌کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متاسفانه دولت یا چشمش را به روی این شرکت‌ها بسته و یا خودش با اقدامات آنها در عرصه اقتصاد کشور موافق است.

او ادامه داد: شروع داستان گرانی با افزایش قیمت فولاد بود که به این ترتیب قیمت آهن آلات حدود سه هزار تومان در هر کیلو افزایش یافت و متاسفانه وزیر صنعت اقدامی برای کنترل این مساله انجام نداد.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: ما حتی استیضاح وزیر صنعت را کلید زدیم، اما متاسفانه بیماری کرونا پیش آمد، آقای رحمانی نتوانسته وزارتخانه خود را به خوبی اداره کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی قیمت یک کالای اساسی و زیر ساختی افزایش می‌یابد سایر کالا‌ها از آن تأثیر می‌پذیرند و گران می‌شوند، بنابراین باید تدبیری برای وضعیت گرانی اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما