شناسهٔ خبر: 39127904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات همدان خبر داد:

افزایش سطح دسترسی استان همدان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات استان همدان از پوشش 97 درصدی جاده مواصلاتی استان خبر داد و افزود: با بررسی های میدانی و تست های انجام شده، پوشش جاده های مواصلاتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است به طوری که در زمان اربعین حسینی(ع) هیچ گونه مشکل ارتباطی در جاده ها و داخل شهر نداشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به وضعیت ارتباطی و فناوری روستاها در این استان گفت: با توجه به وجود مشکلات ارتباطی در سطح کشور طرح پایش سراسری روستا در تیرماه 1398 از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌تمامی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها ابلاغ و تجهیزات مورد نیاز به تیم‌های پایش ارسال شد.

وی افزود: در این طرح، تمامی روستاها با جمعیت بیش از 20 خانوار مورد ارزیابی کامل قرار گرفت که شامل 930 روستا در سطح استان همدان و در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر، اسدآباد، تویسرکان، رزن، کبودرآهنگ، فامنین و بهار می‌شود. ماحصل خروجی این طرح موجب افزایش سطح دسترسی مردم به دنیای ارتباطی و فناوری و در حقیقت شبکه ملی اطلاعات می‌شود.

ساکی، پایش ارتباطات در استان همدان را دارای اهمیت بالا دانست و تشریح کرد: این استان بخاطر موقعیت جغرافیایی و نزدیک بودن با استان های مرکزی غرب و همچنین بخاطر وجود اماکن گردشگری و توریستی، باید در بالاترین سطح کیفیت و پایداری ارتباطات قرار داشته باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل در این بخش، در کمترین زمان ممکن در جهت رفع آن اقدامات لازم انجام می شود.

مدیرکل ارتباطات استان همدان از پوشش 97 درصدی جاده مواصلاتی استان خبر داد و افزود: با بررسی های میدانی و تست های انجام شده، پوشش جاده های مواصلاتی از وضعیت مطلوبی برخوردار است به طوری که در زمان اربعین حسینی(ع) هیچ گونه مشکل ارتباطی در جاده ها و داخل شهر نداشتیم.

وی افزود: با توجه به انتخاب استان همدان به عنوان هاب منطقه ای در غرب کشور و تردد میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی، حجم زیادی از افراد به صورت هم زمان از دیتا و صوت استفاده می کنند و این پایداری ارتباط نشان از آمادگی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان همدان است.

ساکی با اشاره به پایش مجدد برخی از مناطق استان گفت: در این طرح 80 روستا که فایل‌های تحلیل آن‌ها دارای مشکل بودند با هماهنگی و نظر مدیران بخش ارتباطات مورد پایش مجدد قرار گرفت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با اشاره به کاهش شکاف دیجیتال، در استان گفت: با توجه به عدم دسترسی برخی روستاییان به امکانات بانکی به دلیل مشکلات رفت و آمد در فصل های سرد سال یکی از برنامه های اداره کل ارتباطات استان نصب و توسعه  خودپردازهای روستایی است.

وی افزود: وزارت ارتباطات با انعقاد قرارداد با پست بانک با هدف ارائه خدمات پولی و بانکی از طریق دستگاه خود پرداز با تخصیص بودجه برای راه اندازی و نصب خودپرداز در منطق روستایی گام مهمی در افزایش خدمات وزارت در این مناطق برداشته است.

ساکی با اشاره به اینکه سال گذشته 46 دستگاه خودپرداز در فاز اول این پروژه به بهره برداری رسید که با استقبال خوب مردم روبرو شد، گفت: با توجه درخواست های زیاد از سراسر استان به دستگاه های خودپرداز، فاز دوم به منظور گسترش پوشش این طرح در سال 98 کلید خورد و تعداد 25 دستگاه  به مناطق کم برخوردار تعلق گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: با توجه به تعداد بالای درخواست ها، اداره کل ارتباطات استان همدان نیاز سنجی های لازم را در این خصوص انجام و روستاهای واجد شرایط را برای فاز های بعدی این طرح شناسایی و در اولویت کاری خود قرار داده است.

نظر شما