شناسهٔ خبر: 39127749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در پی بارش های اخیر اتفاق افتاد؛

خسارت۹میلیاردتومانی سیل به راه های گلستان/تگرگ زدگی اراضی کشاورزی

مراوه تپه- بارش باران در مراوه تپه و کلاله سبب به راه افتادن سیل و خسارت به حوزه راه ها، کشاورزی، دام و غیره در گلستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فعالیت سامانه بارشی در روز سه شنبه سبب وقوع سیلاب و روان آب در شهرستان های مراوه تپه و کلاله شد.

این سیلاب خسارت هایی را به بخش دام، کشاورزی و راه ها وارد کرد و سبب رانش زمین در یک روستا شد.

فرماندار مراوه تپه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: بارش باران و تگرگ به صورت نقطه ای در بعضی نقاط شهرستان مراوه تپه، موجب خسارت تگرک زدگی به حدود دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی گندم و کلزا در بخش گلیداغ شد.

امانگلدی ضمیر همچنین از تلف شدن ۳۸۳ راس دام یک خانوار عشایر در محدوده روستای چناران خبرداد.

وی بیان کرد: سیلاب سبب قطع راه دسترسی سه روستا (پارچیقلی گوگلان، آلتی آغاچ و آقلر) و رانش زمین در روستای آق امام و تخریب چهار دهنه پل بین روستایی و بین محله در عرب قاری حاجی و گوندر و قطع برق ۴ روستا شد که البته با حضور اکیپ راهداری و برق، راه دسترسی بازگشایی و برق روستا تا ظهر سه شنبه وصل شد.

ضمیر توضیح داد که ۲۵ خانوار خسارت دیده از رانش در مدرسه آق امام با کمک مدیریت بحران فرمانداری، هلال احمر، دهیار و شورای روستا، آموزش و پرورش و بهداشت و درمان اسکان داده شدند.

خسارت ۹ میلیارد تومانی به راه ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای گلستان هم از خسارت حدود ۹ میلیارد تومانی به ۱۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی شهرستان های مراوه تپه و کلاله بر اثر بارش باران خبرداد.

غلامرضا بیکی گفت: این خسارت ها به ۱۳۰ کیلومتر و ۲۳ فقره ابنیه فنی و پل از محورهای اصلی، فرعی و روستایی مراوه تپه و ۳۵ کیلومتر و ۲۵ دستگاه ابنیه فنی و تابلو، علائم و تجهیزات ایمنی راههای اصلی، فرعی و روستایی کلاله وارد شده است.

به گفته وی، عوامل راهداری بلافاصله وارد عمل شده و در حال بازگشایی و ترمیم محورهای آسیب دیده هستند.

طبق گفته وی از مجموع پنج هزار کیلومتر راه های استحفاظی گلستان ۹۵۰ کیلومتر در شهرستان های کلاله و مراوه تپه واقع شده است.

توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته بین خسارت دیدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان هم خصوص جزئیات رانش به خبرنگار مهر گفت: بر اثر بارش های اخیر در گلستان ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه سه شنبه رانش زمین در محله سعدآباد روستای آق امام مراوه تپه اتفاق افتاد.

محمدعلی هروی افزود: در این حادثه منزل ۲۵ خانوار مشتمل بر ۱۰۰ نفر دچار خسارت شد.

هروی گفت که خانوارهای آسیب دیده در حال حاضر در مدرسه و دیگر خانه های روستایی اسکان یافتند.

طبق گفته هروی در این عملیات امدادرسانی دو تیم امدادی به همراه یک دستگاه آمبولامس و یک دستگاه خودروی کمکدار سبک به کار گیری شد.

دفن بهداشتی دام های تلف شده

مدیرکل دامپزشکی گلستان هم گفت: در پی بارندگی شدید در اوایل شب دوشنبه در مراتع شهرستان مراوه تپه، یکی از گله های دامداران عشایر دچار حادثه سیل شد.

غلامرضا بیکی با بیان اینکه ۳۸۳ راس گوسفند و بره در این سیل تلف شد، افزود: اکیپ اداره دامپزشکی شهرستان مراوه تپه با عزیمت به منطقه نسبت به درمان دام های آسیب دیده و جمع آوری و دفن بهداشتی لاشه های گوسفندان تلف شده، اقدام کرد.

محرابی بدون اشاره به مبلغ ریالی تلفات، بیان کرد: گزارش موضوع به مسئولان ذیصلاح برای پیگیری بعدی ارسال شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ بسته غذایی ۷۲ ساعته در مرحله اول بین خانواده ها توزیع شده است، اضافه کرد: خوشبختانه حادثه تلفات و خسارت جانی نداشته است.

نظر شما