شناسهٔ خبر: 39127739 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ولایت مداری و تحکیم وحدت ملی مهم ترین خواسته خانواده شهدا ست

کرج – ایرنا- خواهرشهیدان فهمیده گفت: ولایت مداری و تحکیم وحدت ملی مهم ترین خواسته خانواده شهدا از جمله والدین شهدا در راه پاسداری از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

صاحب‌خبر -

فرشته فهمیده روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا  افزود: والدین شهیدان فهمیده ضمن رعایت ساده زیستی همواره پاسداری از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی را به مردم توصیه می کردند .

وی اظهارداشت: پیروزی  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون ایثار و شهادت است و خانواده شهدا پرچمداران حریم ایثار، شهادت و ولایت مداری هستند.

خواهر شهیدان داوود و محمدحسین فهمیده گفت :  بصیرت خانواده شهدا سرمایه بزرگی است که راه توطئه دشمنان را بسته و به نشر اسلام کمک کرده است.

وی بیان داشت: خانواده شهدا همواره با دلسوزی و آگاهی پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبعیت محض از ولایت ثابت قدم هستند.

فهمیده  یادآورشد: دشمنان می‌کوشند تا مسیر اهل بیت (ع)را تحریف کنند اما اقشار مختلف درجامعه اسلامی با هوشیاری تمام دسیسه‌های بدخواهان را می‌شناسند و آنان را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام می‌گذارند.

وی ادامه داد: تلاش استکبار جهانی براین است تا از طریق مبادی تبلیغی از جمله فضای مجازی با الگوسازی جهت‌دار مردم به‌ویژه جوانان را از اعتقادات خود منحرف کند و از این منظر رسالت بزرگی امروز برعهده فرهنگیان ، جامعه شناسان،اهالی هنر واندیشه، سیاست ورزان و گروه‌های مرجع فکری و رفتاری درجامعه است.

فهمیده تصریح کرد: شیعه با پرچم سرخ امام حسین (ع) نهضت خود را آغاز کرد و با پرچم سبز حضرت مهدی(عج) این نهضت را به پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه منزل خانواده شهیدان  فهمیده  به یک پایگاه محلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل شده است، اضافه کرد: شهدا سرمایه معنوی ایران اسلامی هستند و فرهنگ ایثار و شهادت باید هر روز در کشور بیشتر تقویت شود.

وی عنوان کرد: نقش زنان از صدر اسلام تا کنون دراعتلای دین مبین اسلام ارزنده بوده و این مهم منطبق با دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است .

فهمیده تاکید کرد: شهدا پرورش یافتگان پدران و مادرانی هستند که اسوه صبر و آگاهی بوده که در چهار دهه حیات با برکتی که از انقلاب اسلامی می گذرد همواره شاهد آن بوده ایم.

حاج محمدتقی فهمیده پدر شهیدان داوود و محمدحسین فهمیده پس از چندماه تحمل بیماری و بستری در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) تهران سه شنبه شب به فرزندان آسمانیش پیوست.

حاجیه خانم فاطمه کریمی مادر بزرگوار شهیدان فهمیده نیز بانوی ایثارگری بود که ۱۲ اسفند ماه  ۹۸ به دیدار فرزندان شهیدش شتافت. 

شهید محمد حسین فهمیده  از شهدای شاخص دفاع مقدس است که در ابتدای جنگ تحمیلی در ۱۳ سالگی با بستن نارنجک به خودش تانک دشمن را منهدم کرد و امام خمینی (ره) وی را رهبر نامید.

داود فهمیده نیز در سن ۲۰ سالگی در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بر اثر اثابت ترکش به شهادت رسید.

نظر شما