شناسهٔ خبر: 39127670 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی اختصاص می‌یابد/ برخی کسب و کارهای خرد دچار آسیب شده‌اند

در سال جدید ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا هرچه زودتر این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، «محدباقر نوبخت»، در حاشیه پنجمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد گفت: در این جلسه برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در راستای تحقق جهش تولید مطرح شد. بر این اساس هشت محور شامل برنامه‌هایی از جمله در حوزه ریل، مسکن و غیره با تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام ارائه شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بر مبنای این برنامه‌ها ها هزار و ۴۰۰ کیلومتر ریل جدید می توان افتتاح کرد و همچنین برنامه‌ای برای دو بانده و یا تکمیل هزار کیلومتر خط آهن مطرح شده است. از سوی دیگر برنامه ریزی برای افتتاح ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و همچنین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

 نوبخت گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا یک کمیته مشترک مجموعه پیشنهادهای مطرح شده را بررسی و در جلسات آتی گزارش نهایی را به ستاد ارائه کند.

وی ادامه داد: اولویت بندی طرحهای وزارت راه و همچنین بررسی و اولویت بندی برنامه‌ها، طرحها و پروژه‌های وزارت خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید گفت: در سال جدید ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی  اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا هرچه زودتر این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.

 نوبخت با بیان اینکه، با شیوع بیماری کرونا در هفته‌های اخیر برخی کسب و کارهای خرد دچار آسیب شده‌اند، گفت: طرحهای مهمی برای واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی در نظر داریم تا شاهد افتتاح به موقع و استفاده حداکثری از آنها باشیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: در آینده نزدیک مجموعه‌ای از برنامه‌های اولویت بندی شده در راستای تحقق حداکثری جهش تولید ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما