شناسهٔ خبر: 39127567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

هدیه نوروزی رضا بابک به تمامی ایرانیان

بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن تاکید برای در خانه ماندن گفت: بار دیگر امید و ایمان به جادوی آن را به‌عنوان مهم‌ترین سلاح در مسیر شکست‌دادن این ویروس از یک‌سو و سوی دیگر همراهی با فردای روشن و روشن‌تر تحقق سلامت عمومی جامعه به همه هموطنانم یادآوری می‌کنم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایرنا: بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ضمن تاکید برای در خانه ماندن گفت: بار دیگر امید و ایمان به جادوی آن را به‌عنوان مهم‌ترین سلاح در مسیر شکست‌دادن این ویروس از یک‌سو و سوی دیگر همراهی با فردای روشن و روشن‌تر تحقق سلامت عمومی جامعه به همه هموطنانم یادآوری می‌کنم.

اسفندماه ۱۳۹۸ ماهی بود که بیش از هر چه یاد و خاطره سهم چتر ویروس کرونا بر جامعه ما و جان باختن تعدادی از هموطنان‌مان به واسطه هجوم ویروس کووید ۱۹ را در خاطره جمعی کشورمان با تمام سختی‌ها و تلخی‌هایش به ثبت رساند و همان موخره سال ۹۸ برای آغاز متفاوت نوروز و بهار ۱۳۹۹ در کشورمان کافی بود.

هدیه نوروزی رضا بابک به تمامی ایرانیان

نوروزی که طعم هیچ سال و رنگ هیچ خاطره‌ای از خاطرات رنگین نوروزهای پیشین را با خود نداشت و کلیدواژه‌اش در کنار تبریک بهار شده بود رعایت نکات بهداشتی و خودقرنطینه‌گی برای شکسن دادن هر چه سریع‌تر کرونا!

ویروسی که حیات و ممات میزبانان خود را هدف قرار داده است. در مسیر مبارزه با این ویروس، پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند معتقدند نخستین سد دفاعی در راه مبارزه با شیوع ویروس قطع زنجیره انتشار آن است. آنچه که بیش از هر چیز از زبان مسئولان کلان و برنامه‌ریزان امور بر آن تاکید می شود لزوم توجه به سهم هر یک از افراد جامعه در راه مبارزه با انتشار ویروس کرونا در کشورمان است.

اتفاقی که چهره‌های فرهنگی شناخته شده و نام‌های ماندگار هنر کشورمان نیز در قالب همراهی با درخواست مسئولان کلان جامعه در مسیر شکست ویروس کرونا با آن همراه شدند.

حال در این مسیر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) نیز با راه اندازی پویش‌هایی چون سهم من در کرونا و در خانه بمانیم، تلاش می‌کند تا یک بار دیگر مانند تمامی اتفاقات و رخدادهای کلان عرصه اجتماعی و فرهنگی جامعه، مشارکت حداکثری تک تک افراد جامعه را در مسیر شکست هر چه سریعتر این ویروس آنهم در نوروز باستانی ۱۳۹۹ تقویت کند.

در این مسیر ضمن همراهی با چهره‌ها و نام‌های تاثیرگذار در عرصه فرهنگ و هنر کشور، سهمی هم برای عموم شهروندان ایران در قالب همراهی با این پویش‌های اجتماعی در مسیر هر چه سریعتر طرح شکست زنجیره ویروس کرونا داشته و برداشته‌ایم.

قطع زنجیره کرونا با در خانه ماندن محقق می شود

رضا بابک با بیان آنکه در ابتدا فرارسیدن نوروز ۱۳۹۹ و قرارگرفتن در جشن سیزدهم فروردین‌ماه که جشن هم‌نشینی، آشتی و همراهی مردم ایران با طبیعت به‌شمار می رود را تبریک می گویم یادآور شد: روزهای نوروز امسال بر خلاف همیشه برای ایرانیان روزهای متفاوتی است و در کنار این تفاوت شنیدن خبر درگذشت جمعی از هموطنان‌مان به دلیل شیوع ویروس کرونا تحمل این روزها را سخت‌تر می‌کند.

اما با این ‌وجود مهمترین رسالت و تعهد اجتماعی هر یک از ما به‌عنوان شهروندان این جامعه برای کاستن از تلخی‌های این ایام در خانه ماندن و توجه به نکات بهداشتی است که توسط مسئولان، کادر درمانی و پزشکان مدام به ما یادآوری می‌شود و نباید فراموش کرد تمام اصول و نکات یادشده برای قطع زنجیره کرونا با در خانه ماندن است که محقق می شود.

به جای سبزه؛ دل‌ها را به مِهر هم گره بزنیم

به گفته این بازیگر پیشکسوت در سیزدهم فروردین امسال به‌جای حضور در طبیعت و گره‌زدن سبزه به‌عنوان یکی از بخش‌های آیین‌های سنتی نوروزی، بهتر است تا در خانه بمانیم و این‌بار دل‌هایمان را به یکدیگر گره بزنیم.

وی ادامه داد: چرا که مهمترین سلاح برای شکست ویروس کرونا؛ اتحاد، همدلی و توجه تمامی افراد جامعه به رعایت نکات و اصولی است که به‌عنوان مهمترین سد دفاعی در برابر شیوع این ویروس و قدم برداشتن در مسیر نابودی آن مدام از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران برنامه ریز و همچنین نیروهای خدوم بیمارستانی و کادر درمانی، پزشکان و پرستاران به ما به‌عنوان شهروندان جامعه توصیه و یادآوری می‌شود.

بهار ادامه دارد؛ جشن را به ماه‌های آینده این فصل موکول کنیم

بابک با اشاره به آنکه توجه هر یک از افراد جامعه به سهم خود برای در خانه ماندن به‌ویژه در این ایام و این روزها، نه‌تنها بازتاب دهنده فرهنگ جمعی ایرانیان با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود که می‌تواند به یکی از مهمترین ابزارها در مسیر همراهی با افرادی که در نگاه کلان در مسیر مبارزه با شیوع این ویروس در این ایام کمر همت بسته‌اند شناخته شود.

همچنین نباید از این نکته غافل شد که می‌توان تمامی تفاوت‌ها، سختی‌ها و دلتنگی‌های نوروز ۹۹ را به سبب شیوع این ویروس و مبارزه با آن که این روزها با قرنطینه خانگی و در خانه ماندن درحال تجربه آن هستیم در بهار طبیعت که در روزهای دوماه آینده نیز ادامه دارد جبران کنیم. پس امروز با در خانه ماندن سلامت را به جامعه‌مان هدیه دهیم و فردا در همراهی با طبیعت دل‌هایمان را با شادی و سور و جشن شکست دادن کرونا به یاد ایام متفاوت نوروز امسال با فصل بهار پیوند بزنیم.

فرصت اندیشیدن به خود و خانواده

بازیگر نمایش‌های ماه پنهان است و حکایت پررنج حامل خاطرنشان کرد: در این ایام خانه‌نشینی و رعایت اصول توصیه‌شده از سوی مسئولان برای در خانه ماندن فرصتی بیشتر برای تامل و تعمق به خود در اختیار داریم. حقیقت آن است که فرصت زندگی در شرایط این روزها کمتر مجال باهم بودن و یا اندیشیدن به خود را به ما می‌دهد و حال به واسطه این روزهای متفاوت در نوروز ۹۹ بهترین زمان برای ارزیابی خودمان و تعامل‌مان با خود، دوستان و عزیزانی است که به‌عنوان اعضای خانواده و فامیل کمتر به آنها در طول سال اندیشیده‌ایم.

وی گفت: به همین مناسبت می‌توان در جشن سیزدهم فروردین به جای حضور در طبیعت و شکستن قانون در خانه ماندن، بیش از هر زمانی به شعار در خانه ماندن و رعایت این مساله توجه کنیم و با انس و مهربانی، دل‌هایمان را این بار به یکدیگر نزدیک کرده و گره بزنیم.

هدیه نوروزی رضا بابک به تمامی ایرانیان

بابک با اشاره به آنکه همنشینی با شعر و ادبیات به‌عنوان بخشی دیگر از فرهنگ غنی ایرانی با تمامی هموطنان‌مان عجین بوده است خاطرنشان کرد: این روزها در کنار کارهایی که برای در خانه ماندن به‌عنوان برنامه‌ای مدون برای خود تنظیم کرده‌ام مطالعه و شعرخوانی را نیز مانند همیشه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایم با فراغت و زمان بیشتری دنبال می‌کنم.

وی افزود: حال به مناسبت نوروز ۱۳۹۹ و پشت سر گذاشتن روزهای توام با سایه سنگین و تلخ و دردناک شیوع ویروس کرونا بار دیگر امید و ایمان داشتن به جادوی آن را به‌عنوان مهم‌ترین سلاح در مسیر شکست دادن این ویروس از یک‌سو و سوی دیگر همراهی با فردای روشن و روشن‌تر تحقق سلامت عمومی جامعه به همه هموطنانم یادآوری می‌کنم. انسان به امید زنده است و امید مهمترین یاری‌رسان انسان در تمامی سختی‌ها و مصائب بشر بوده و خواهد بود.

در پایان به‌عنوان هدیه‌ای نوروزی شعری از ناظم حکمت شاعر نامدار کشور ترکیه را به همه هموطنانم تقدیم می کنم.

رفقای بیمار!

ما شفا خواهیم یافت

دردها و رنج‌هامان پایان می‌پذیرند

آرامش خواهد آمد

آرام آرام

در غروبی گرم

از شاخه‌های سبز سنگین فرو خواهد ریخت

رفقای بیمار!

اندکی بیش دوام آرید!

بیرون در؛ مرگ نه

که زندگی

در انتظار ماست

بیرون در؛ جهانی پر شور نشسته

مثل یک لیمو خشکیدن

مثل یک شمع آب شدن

مثل یک درخت افرا فروافتادن

در شان ما نیست

ما نه لیموییم

نه شمع

نه درخت افرا

ما مردمیم!

می‌دانیم چگونه امید را با دارو در هم بیامیزیم

چگونه به پا خیزییم

زندگی کنیم

و باز بیابیم طعم نمک،

خاک

و آفتاب را.

مقابله با بحران نیازمند عزم همگانی است. بدون یک اراده جمعی معطوف به مواجهه مؤثر با بیماری امکان رهایی از زنجیره انتقال آن وجود ندارد. برهمین اساس و به ابتکار ایرنا و روزنامه ایران پویشی برای فراخوان عمومی به مسؤولیت‌پذیری جمعی در برابر کرونا به راه افتاده است.

برچسب‌ها:

نظر شما